ایراناینترنت

دیتاسنتر شبکه ملی اطلاعات در آستانه راه‌اندازی

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، آماده‌سازی مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات در آخرین مراحل خود قرار دارد و این دیتاسنتر بیشترین تمرکز را روی حمایت از پیام‌رسان‌ها و موتورهای جستجو دارد.

«حمید فتاحی» در توئیتر خود از آخرین مراحل آماده‌سازی مرکز داده‌ی مادر ⁧شبکه‌ملی‌اطلاعات⁩ خبر داد و گفت: این مرکز داده توسط همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت در حال طی شدن است.

وی افزود: ‏این مرکز داده در فاز اول با ظرفیت ۱۰۰ رک، خدمات ابری ویژه پیام‌رسان‌ها، جستجوگر و سایر خدمات پایه شبکه‌ی ملی را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایرنا، توسعه خدمات و شبکه‌های نسل آینده در کشور ضروری است در آینده بسیار نزدیک مراکز داده (دیتاسنتر) محلی شوند، بنابراین احداث حداقل یک مرکز داده در هر مرکز استان ظرف پنج سال آینده از واجبات مهاجرت به نسل جدید فناوری‌های ارتباطی است.

تمام دنیا در حال برنامه‌ریزی برای گذر از عصر شبکه‌های 4G به 5G هستند و به همین واسطه تنوع خدمات دیجیتال افزایش پیدا می‌کند. با اضافه شدن انواع خدمات دیجیتال نوین به ویژه خدماتی که نیاز به پهنای باند زیاد و تاخیر کم دارند، موضوع نزدیک کردن منابع پردازشی و ذخیره‌سازی داده‌ها به کاربران نهایی به یک ضرورت تبدیل شده است. این به معنی توسعه مراکز داده ابری توزیع شده در داخل کشورها است.

مراکز داده در گذشته در نقاط خاصی از دنیا مانند آمریکا و اروپا که مراکز تبادل ترافیک و ذخیره‌سازی اطلاعات اینترنت بودند، توسعه پیدا می‌کرد؛ اما زمانی که حجم داده‌ها و تنوع خدمات زیاد شد احداث مراکز داده در نقاط دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته و به‌سرعت رشد پیدا کرد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا