ایراناینترنت

بسته اینترنت ۲ گیگابایتی ایرانسل/دلجویی یا پرداخت غرامت؟

روز گذشته برخی کاربران در فضای مجازی از ارسال پیامک از سوی ایرانسل و اهدای بسته اینترنت رایگان خبر دادند. به نظر می‌رسد ایرانسل از این  طریق قصد دارد از کاربران بابت حذف ناگهانی بسته‌های اینترنت پرطرفدار دلجویی کند. همراه اول فعلا اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

طبق برآوردی که چند روز پیش وزارت ارتباطات انجام داده بود و وزیر ارتباطات هم در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد، دو اپراتور متخلف طی این مدت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه اضافی از کاربران اخذ کرده‌اند و این مبالغ باید به مشترکان پرداخت گردد.

حال سوالی که اینجا مطرح است اینکه آیا بسته هدیه ۲ گیگابایتی همان پرداخت غرامت به کاربران است که وزیر ارتباطات راجع به آن صحبت کرده بود یا این وزارت همچنان به پرداخت مستقیم غرامت اصرار دارد؟ البته از آنجایی که آذری جهرمی دیشب در استوری اینستاگرام خود تصویری از بسته اینترنت هدیه ایرانسل منتشر کرد، احتمال می‌رود این بسته همان پرداخت غرامتی باشد که از آن صحبت شده بود.

دو شب پیش، حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان رگولاتوری از بازگشت بسته‌های اینترنت پرطرفدار خبر داد و روز گذشته این بسته‌ها مجددا بدون تغییر قیمت در اختیار کاربران قرار گرفتند.

حود یک ماه و نیم پیش بود که دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در اقدامی هماهنگ بسته‌های اینترنتی طولانی مدت و پرطرفدار خود را حذف کردند که این اقدام با واکش شدید سازمان رگولاتوری و وزارت ارتباطات همراه شد. سازمان رگولاتوری و تعزیرات ابتدا جریمه ۲ میلیارد تومانی را برای اپراتورها در نظر گرفتند و به اپراتورها دستور داده شد هرچه سریع‌تر بسته‌های حذف شده را بازگردانند. اما نه ایرانسل و نه همراه اول اعتنایی به اخطارهای این سازمان و حتی اظهار نظرهای وزیر ارتباطات نداشتند. چند روز بعد و با دستور رییس جمهور، طی نامه‌ای به اپراتورها اعلام شد که در صورت ادامه قانون شکنی، محکوم به پرداخت روزانه ۱۷ میلیارد تومان جریمه خواهند شد و از مدت زمان پروانه آنها کاسته می‌شود. چند روز پس از ابلاغ این نامه، بسته‌های اینترنت حذف شده دوباره رد دسترس کاربران قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا