تکنولوژیخودرو

ساخت جاده‌ ای برای خودروهای خودران در ایالت میشیگان

ایالت میشیگان از تصمیم خود برای ساخت جاده‌ای ویژه خودروهای خودران در آینده نزدیک خبر داد.

ایده‌ای هیجان‌انگیز که قرار است با همکاری شرکت بزرگ آلفابت به واقعیت تبدیل شود. این ایالت با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت به نام Cavnue برای ساخت این جاده همکاری می‌کند. شرکت Cavnue، خود بخشی از آزمایشگاه تحقیقاتی Sidewalk Labs است که زیر نظر مدیران آلفابت فعالیت می‌کند.

بر اساس این همکاری، قرار است تا جاده‌ای به طول تقریبی 65 کیلومتر احداث شود که دیترویت را به شهر اَن آربر (Ann Arbor) متصل کند. همچنین این مسیر در ایستگاه‌هایی همچون دانشگاه میشیگان، فرودگاه دیترویت و ایستگاه مرکزی میشیگان توقف خواهد کرد.

در فاز نخست این پروژه، شرکت Cavnue فناوری‌های بالاقوه  و طراحی‌های جاده‌ای خود را مورد تست و ارزیابی قرار خواهد داد. این شرکت همچنین با سایر شرکت‌ها از قبیل فورد، جنرال موتورز، بی‌ام‌و، تویوتا و وایمو همکاری دارد تا بتواند استانداردهایی را برای ساخت جاده‌های ویژه خودروهای خودران توسعه دهد.

طبق آنچه ایالت میشیگان اعلام کرده، هدف این پروژه، طراحی جاده‌هایی مناسب و استاندارد برای استفاده نسل جدید خودروهای خودران در آینده است. گرچن وایتمر، فرماندار ایالت میشیگان در این رابطه گفت: کاری که امروز در حال انجام آن هستیم، برای خانواده‌هایمان، کسب‌وکارها و به طور کل اقتصادمان خوب است. اینجا در میشیگان، ما در حال برداشتن اولین گام‌ها برای توسعه زیرساخت‌هایی هستیم که به ما کمک می‌کند تا در آینده از این خودروها در جاده‌های خود استفاده کنیم. طبق برآوردهای شرکت Cavnue، فاز اولیه این پروژه حدود 24 ماه به طول خواهد انجامید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا