اپل

تجهیز مک بوک پروهای جدید به قابلیت های امنیتی پیشرفته

مهندسان اپل این روزها در حال آماده‌سازی انتقال نرم افزار دستگاه‌های مک از اینتل به ARM هستند. تصمیمی‌که اخیرا توسط این شرکت اتخاذ شده و بر اساس آن، بسیاری از قابلیت‌های قدرتمند امنیتی آیفون و آیپد به این دستگاه‌ها اضافه خواهند شد.

در همین رابطه اخیرا اطلاعاتی مربوط به یکی از پتنت‌های متعلق به اپل منتشر شده که در خصوص یکی از قالیت‌های امنیتی مک‌های جدید خبر می‌دهد. عنوان این پتنت بدین شرح است: «سیستم‌ها و روش‌هایی برای ارتقای لاگین شدن به یک دستگاه الکترونیکی با استفاده از اطلاعات بیومتریک گردآوری شده از یک یک کاربر.»

بر این اساس، همانند آنچه پیشتر در خبرها آمده بود، دستگاه‌های مک جدید احتمالا به فیس آیدی و همچنین اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهند بود. این ویژگی‌ها قطعا می‌تواند ارتقای امنیتی نسل جدید دستگاه‌های مک را به دنبال داشته باشد و گزینه‌های بیشتری را برای لاگین شدن در اختیار کاربران قرار دهد.

باتوجه به اینکه استفاده از اسکنر عنبیه چشم نیازمند تعبیه سخت افزاری ویژه در دل دستگاه‌های مک است، به احتمال زیاد این قابلیت‌ها را در مدل‌های جدید مک که در آینده عرضه خواهند شد، مشاهده خواهیم کرد.

خوشبختانه تغییر به معماری ARM، این امکان را فراهم می‌کند تا توسعه دهندگان بتوانند بیشتر از گذشته، تمرکز خود را روی دستگاه‌های مک معطوف کنند. این پتنت نشان می‌دهد که اپل از فناوری مورد نیاز برای یکی کردن قابلیت‌های بیومتریک در تمامی‌پلتفرم‌های خود برخوردار است.

 

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا