شبکه‌های اجتماعی

توییتر، مشتری جدید تیک تاک

طبق اعلام یک سری منابع آگاه، شرکت توییتر مذاکراتی به منظور خرید و ادغام با شرکت تیک تاک داشته است. البته به گفته این منابع هنوز مشخص نیست که توییتر بتواند بخشی از تیک تاک را که به آمریکا مربوط می‌شود خریداری کند. البته از آنجایی که توییتر در مقایسه با شرکتی مثل مایکروسافت، کوچکتر است، احتمال اینکه با تحقیقات ضدانحصارطلبی که  مایکروسافت و سایر خریداران احتمالی تیک تاک درگیر آن هستند مواجه شود، بسیار کمتر است.

مایکروسافت از هفته‌ها پیش مذاکره با بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک است را آغاز کرده و گزینه اصلی خرید تیک تاک به شمار می‌آید. حتی ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز هفته گذشته در این باره با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت و گو کرد. تیک تاک گفته که فعلا راجع به این خبر اظهار نظر نمی‌کند.

از آنجایی که ارزش بازار توییتر یک پنجم مایکروسافت است، اگر بخواهد تیک تاک را خریداری کند احتمالا به کمک دیگر سرمایه گذاران نیاز پیدا می‌کند.

از طرفی تیک تاک قرار است بزودی یک شکایت فدرال علیه فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت مبادلات مالی شهروندان آمریکایی با این سرویس اشتراک گذاری ویدیو تنظیم کند. تیک تاک روز جمعه در واکنش به فرمان ترامپ برای ممنوعیت مبادلات با این سرویس اعلام کرد که همه راه‌های موجود را پیگیری خواهد کرد.

منبع
Digital Trends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا