مایکروسافت

پایان عمر کورتانا در دستگاه‌های اندرویدی و آی او اس

مایکروسافت اخیرا تصمیم سختی را اتخاذ و عنوان کرده که در آینده نزدیک، به فعالیت کورتانا در اپلیکیشن‌های اندرویدی و آی اوس و همچنین پشتیبانی از این دستیار صوتی در اسپیکر هوشمند Harman kardon Invoke پایان خواهد داد.

طبق گفته این شرکت، قابلیت‌های کورتانا در نسل اول هدفون‌های سرفیس نیز غیرفعال خواهند شد. اعمال این تغییرات چند ماهی زمان خواهد بُرد و قرار است از اوایل سال آینده میلادی اجرا شود. این تصمیم نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد تا کورتانا را از رقابت با گوگل اسیستنت و همچنین الکسا خارج کند و آن را به یک دستیار صوتی اختصاصی‌تر تبدیل کند.

این تغییرات در کورتانا برای عرضه قابلیت‌هایی جدید و البته متفاوت، از اوایل سال جاری میلادی آغاز شده و برخی از این امکانات را در ویندوز 10 اضافه کرده است. مایکروسافت این روزها تمرکز خود را روی قابلیت‌های جدید معطوف کرده تا این دستیار صوتی را به ابزاری کاربردی و بخشی از مجموعه آفیس 365 خود در ویندوز  تبدیل و آن را با اپلیکیشن‌هایی همچون «اوت لوک» و «تیمز» یکپارچه‌سازی کند.

با این حساب، کورتانا دیگر یک دستیار صوتی با قابلیت‌های قدیمی‌نخواهد بود و از این پس، برای کارهای تخصصی‌تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در واقع، مایکروساف در حال تبدیل کردن الکسا به یک دستیار صوتی اختصاصی است که بتواند در خدمت سرویس‌ها و خدمات این شرکت باشد تا اینکه با نمونه‌هایی همچون آمازون الکسا یا گوگل اسیستنت رقابت کند.

با این حال، مایکروسافت برای دلجویی از کاربران اسپیکر هوشمند Harman Kardon که غیرفعال شدن کورتانا، قطعا موجب آزردگی آن‌ها خواهد شد، یک کارت هدیه 50 دلار در نظر گرفته است. این اسپیکر در ماه‌های آتی، قابلیت‌های مبتنی بر دستیار کورتانای خود را از دست خواهد داد و به یک اسپیکر بلوتوثی ساده تبدیل خواهد شد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که به کاربران نسل اول هدفون سرفیس نیز یک کارت هدیه 25 دلار اهدا خواهد کرد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا