اپلال جیسامسونگ

بخشی از آیفون های 2020 به نمایشگرهای ال‌جی مجهز می شوند

علاقه‌مندان به دنیای فناوری بی‌صبرانه منتظر مراسم رونمایی و عرضه نسل جدید گوشی‌های آیفون هستند که قرار است در ماه سپتامبر امسال برگزار شود.

امسال اپل سعی کرده تا با شرکت‌های تامین‌کننده قطعات بیشتری وارد همکاری شود تا از این طریق بتواند علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، محصولاتی متنوع را نیز روانه بازار کند. حال طبق آخرین گزارش‌ها، اپل این رویه را برای تولید نمایشگر مورد استفاده از آیفون‌های جدید خود بکار گرفته و از محصولات دو شرکت استفاده خواهد کرد.

وب‌سایت ژاپنی Nikkei با انتشار گزارشی نوشت که اپل در طی ماه‌های اخیر سعی کرده تا وابستگی خود را به نمایشگرهای سامسونگ کم کند و به جای آن، از محصولات شرکت رقیب آن یعنی ال‌جی استفاده کند. در این گزارش آمده که میزان مشارکت ال‌جی در تولید نمایشگر برای اپل نسبت به سال گذشته، حدود 5 برابر افزایش یافته است.

این خبر در حالی مطرح شد که حال و روز کسب‌وکار تولید نمایشگر ال‌جی، تعریف چندانی ندارد و در شش فصل اخیر، با کاهش درآمد همراه بوده است. اما با شروع این همکاری، می‌توان انتظار داشت که این بخش باری دیگر به روند سوددهی بازگردد و در نیمه دوم سال جاری، شاهد تحولی در تولید نمایشگر و استفاده از تمامی‌ظرفیت این کسب‌وکار خواهیم بود.

استفاده از دو شرکت برای تامین نمایشگر گوشی‌های آیفون، می‌تواند به نفع اپل باشد چراکه به این ترتیب، شاهد رقابت میان ال‌جی و سامسونگ در عرضه نمایشگرهایی ارزان‌تر خواهد بود. از طرفی دیگر، احتمال بوجود مشکلات مربوط به تامین‌کنندگان قطعات نیز کمتر گریبان‌گیر اپل خواهد شد و مسائلی همچون تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تاثیر چندانی در تامین قطعات نخواهد داشت و هر کدام از این دو شرکت می‌توانند جای خالی دیگری را پر کنند.

ناگفته نماند که اپل در سال گذشته، بخش کمی‌از نمایشگر گوشی‌های آیفون خود را از شرکت ال‌جی دیسپلی سفارش داد و به نظر می‌رسید که تیم کوک و دیگر مدیران اپل در حال ارزیابی و تست محصولات این شرکت بودند تا بتوانند در صورت تایید، سفارش‌های بیشتری را برای این نمایشگرها ثبت کنند.

علاوه براین، کاهش فروش محصولات اپل در پی شیوع کرونا در جهان، باعث شد تا این شرکت از حجم سفارش‌های خود از سامسونگ کم کند. این مساله اخیرا به چالشی میان این دو شرکت تبدیل شد و سامسونگ نیز جریمه سنگینی را برای اپل بُرید. احتمالا این رویه در ماه‌های پیش رو نیز ادامه خواهد داشت وتقسیم سفارش می‌تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باشد.

طبق آخرین شنیده‌ها، نسل جدید گوشی‌های آیفون که احتمالا در چهار مدل عرضه می‌شوند در تاریخ 8 سپتامبر معرفی خواهند شد.

 

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا