تکنولوژیخودرو الکتریکی

مدل تمام ‌الکتریکی بی ام وی سری 5، سری 7 و شاسی بلند X1 در راه است

بی ام وی اعلام کرد که در حال طراحی و ساخت نسخه‌های تمام الکتریکی خودروهای سدان سری 5 و سری 7 و همچنین شاسی بلند مقرون به صرفه X1 است.

این اقدام در راستای تلاش‌های این شرکت برای به حداقل رساندن میزان آلایندگی خودروهای خود صورت می‌گیرند و قرار است به زودی تمامی‌ محصولات پرطرفدار این خودروساز آلمانی به موتورهای الکتریکی مجهز شوند.

چندی پیش نیز نسخه تمام ‌الکتریکی مدل سری 3 این شرکت در حال تست و ارزیابی رویت شد و نسخه مفهومی ‌مدل الکتریکی i4 نیز اخیرا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. اوایل ماه جاری میلادی، بی ام و اعلام کرد که به زودی نسخه تمام الکتریکی خودروی شاسی بلند X3 خود را با نام iX3 تولید و روانه بازار خواهد کرد.

این شرکت همچنین تیزری را از خودروی جدید الکتریکی iNext خود منتشر کرد که از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به مدل X5 دارد و تنها اندکی از آن بزرگ‌تر است. البته برنامه بی ام و، تنها به فروش مدل‌های تمام ‌الکتریکی خلاصه نخواهد شد و این شرکت همچنان تولید مدل‌های بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را نیز در خط تولید خواهد داشت.

با این حال، بی ام و سعی دارد تا ظرف 10 سال آینده میزان انتشار گازهای آلاینده جو از طریق خودروهای خود را به یک سوم کاهش دهد. تا آن زمان، بی ام و بیش از 7 میلیون خودروی الکتریکی را در خیابان‌ها خواهد داشت که از این میان، 4.6 میلیون دستگاه جزو مدل‌های تمام ‌الکتریکی خواهند بود. در حال حاضر، بی ام و حدود 2.5 میلیون خودرو را در سال به فروش می‌رساند.

این خودروساز آلمانی در تلاش است تا بتواند با عقد قراردادهایی با برخی شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات به خودروهای الکتریکی، 100 درصد از انرژی مورد نیاز باتری این خودروها را از مواد اولیه پاک و به اصطلاح سبز تولید کند. الیور زیپسه، مدیرعامل بی ام و عنوان کرد که این شرکت یک برنامه دقیق 10 ساله را با اهدافی مشخص تا سال 2030 تدوین کرده و هر ساله، گزارش عملکرد سالیانه و اقداماتی که برای دستیابی به اهداف مدنظر صورت گرفته، ارائه خواهد شد.

ریپسه در ادامه گفت: من قویا به مبارزه علیه تغییرات آب و هوایی متقتدم و فکر می‌کنم که نحوه استفاده ما از منابع بر آینده‌مان تاثیرگذار خواهد شد. استفاده از انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر، آرزوی ماست و به همین دلیل است که این مسئولیت را قبول و آن را در استراتژی آینده خود لحاظ کردیم.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا