اپلپوشیدنی هوشمند

ساعت اپل واچ ناجی یک خانواده محبوس در خودروی تصادفی

ساعت هوشمند اپل موسوم به اپل واچ به قابلیت‌های متنوعی مجهز شده که یکی از آن‌ها، تماس با شماره 911 در آمریکاست که می‌توان با ادارات آتش نشانی، پلیس یا فوریت‌های پزشکی تماس برقرار کرد و از آن‌ها کمک خواست.

در همین رابطه، اخیرا گزارش شده که این قابلیت، جان برخی از اعضای خانواده در آمریکا را نجات داده است. ماجرا از این قرار است که خانواده اسپارکس در حین بازگشت به خانه‌شان در سن دیگو کالیفرنیا، به دلیل خستگی راننده در جاده‌ای واقع در نیو مکزیکو دچار حادثه می‌شوند.

خودروی Chevy Suburban این خانواده، بعد از منحرف شدن از جاده و چند بار غلت زدن به صورت وارونه قرار می‌گیرد. البته در این گزارش آمده که تعدادی از فرزندان توانستند به سختی از خودرو بیرون بیایند اما پدر و مادر خانواده در میان بدنه خودرو محصور شده بودند و راه فراری نداشتند.

اینجا بود که پدر خانواده با بهره‌گیری از قابلیت دستور صوتی سیری، موفق شد با شماره 911 ارتباط برقرار کند و نیروهای امدادی را به محل حادثه راهنمایی کند. اگرچه در این اتفاق، دو فرزند این خانواده به دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست دادند اما اپل واچ و قابلیت سیری توانستند جان دیگر اعضای خانواده را نجات دهند.

البته این اولین باری نیست که سرنشینان یک خودروی تصادفی، از اپل واچ برای درخواست کمک استفاده می‌کنند. در اوایل سال جاری میلادی نیز، چند مورد از اتفاقات مشابه گزارش شد که نشان‌ از برخی قابلیت‌های کاربردی و نجات‌بخش این ساعت هوشمند دارد.

اما شاید این سوال برایتان پیش آمده که چگونه می‌توان از اپل واچ برای برقراری تماس با شماره‌های خدمات اورژانس استفاده کرد، برای یافتن پاسخ این سوال می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید.

سه روش برای دسترسی به خدمات اورژانسی در اپل واچ وجود دارد:

روش نخست: دکمه کناری ساعت را فشار دهید تا اسلایدر Emergency ظاهر شود. با کشیدن انگشت خود روی این اسلایدر، تماس خودکار با شماره‌های خدمات اورژانسی گرفته می‌شود.

روش دوم: می‌توانید از قابلیت دستور صوتی سیری در اپل واچ برای شماره‌گیری شماره‌های اورژانس استفاده کنید

روش سوم: قابلیتی در اپل واچ تحت عنوان «تشخیص سقوط» یا همان Fall Detection وجود دارد که می‌تواند بعد از تشخیص برهم خوردن تعادل کاربر و یا از دست رفتن هوشیاری وی، با شماره‌های اورژانس تماس برقرار کند

نحوه فعال کردن این قابلیت‌ها در اپل واچ

برای فعال کردن تماس اورژانسی و تشخیص سقوط می‌بایست:

اپلیکیشن اپل واچ را روی گوشی خود اجرا کنید

روی تب، My Watch با انگشت ضربه بزنید

گزینه Emergency SOS را پیدا کرده و تپ کنید

از تاگل‌هایی که مشاهده می‌کنید، برای فعال یا غیرفعال کردن قابلیت‌های «Hold Slide Button» یا «Fall Detection» استفاده کنید

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا