خودروخودرو الکتریکی

ایلان ماسک: مدل ارزان قیمت خودروهای تسلا در راه است

ایلان ماسک، مدیرعامدل تسلا اخیرا اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک، شاهد ورود مدلی ارزان قیمت از خودروهای این شرکت به بازار خواهیم بود.

مدیرعامل تسلا بعد از اعلام نام شهر تگزاس به عنوان محلی برای راه‌اندازی دومین کارخانه تسلا در آمریکا، عنوان کرد که احتمالا به زودی خودرویی کامپکت و ارزان‌تر خودروی مدل 3 این شرکت تولید خواهد شد. وی در این رابطه گفت: برایمان مهم است که بتوانیم خودرویی را تولید کنیم که اکثر مردم توان خرید آن را داشته باشند. من فکر می‌کنم اگر نتوانیم خودروهایی ارزان قیمت تولید کنیم، به اهداف مد نظر خود نخواهیم رسید. آن چیزی که این روزها، بیش از همه مرا آزار می‌دهد، این است که خودروهای ما به اندازه کافی، ارزان نیستند. باید این مساله را برطرف کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: فعلا نمی‌توان در خصوص جزییات این محصول صحبت کرد اما قاعدتا محصولی را می‌توان متصور شد که به نوعی کامپکت بوده و از ظرفیت بالایی نیز برخوردار خواهد بود. با این حال، هنوز راه زیادی مقابل مدل‌های Y، X سایبرتراک و Semi در پیش است.

این اظهارات در حالی عنوان شد که تسلا اخیرا و در ماه ژوئیه، قیمت خودروی مدل Y را کاهش و از لغو تولید نسخه ارزان‌قیمتی از این خودرو خبر داد.

با توجه به حرکت جهان به سمت استفاده از منابع انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر و ورود شرکت‌های خودروساز به این حوزه، شرکت تسلا همواره عرضه مدل‌های مقرون به صرفه را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود در نظر گرفته است.

در حال حاضر، خودرو مدل 3 با قیمت 37 هزار و 990 دلار به فروش می‌رسد. اما مدت‌هاست که مدیران تسلا در تلاشند تا این محصول را در قالب یک مدل ارزان قیمت روانه بازار کند. اقدامی‌که می‌تونند با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جهان و همچنین بازار،  تاثیر قابل توجهی بر میزان فروش شرکت‌ها بگذارد.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا