تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

فوربس: پول بیشتری به حساب هکرهای توییتر واریز شد

توییتر اخیرا با بدترین حمله سایبری تاریخ خود مواجه شد که در جریان آن اکانت‌های متعلق به چندین چهره سرشناس و مشهور در این پلتفرم، مورد حمله هکرها قرار گرفت.

طبق شواهد، اکانت‌های افرادی همچون جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و بیل گیتس از بنیانگذاران شرکت بزرگ مایکروسافت تحت تاثیر این حمله قرار گرفت.

طبق برخی گزارش‌ها، هکرهای توییتر توانستند با انتشار توییت‌های جعلی از اکانت‌های هک شده، بیش از 100 هزار دلار را بدست آورند. اما اخرین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که این عدد بیشتر از اینهاست و حداقل 300 هزار دلار به حساب بیت کوین این هکرها واریز شد.

با این حال، بعد از انتشار خبر این هک در پانزدهم ژوئیه، توییتر و صرافی‌های بیت کوین در سراسر جهان، به سرعت اقداماتی را برای جلوگیری از نقل و انتقال بیت کوین توسط کاربران انجام دادند. توییتر در ابتدا محدودیت‌های ارسال پست را برای اکانت‌های تاییدشده (Verified) تعیین کرد تا بتواند از انتشار هرگونه پست حاوی آدرس بیت کوین جلوگیری کند.

صرافی‌های بیت کوین نیز به نوبه خود، آدرس‌های بیت کوینی را که توسط هکرها پخش می‌شد، در لیست سیاه خود قرار می‌دادند تا چیزی به این حساب‌ها از طرف آن‌ها واریز نشود.

صرافی Coinbase که بزرگ‌ترین صرافی بیت کوین و رمز ارز در آمریکا به شمار می‌رود و حدود 35 میلیون نفر در سراسر جهان مشتری دارد، اعلام کرد که در طی روزهای اخیر توانسته از انتقال 30.4 بیت کوین به ارزش تقریبی 280 هزار دلار توسط 1100 مشتری خود به حساب این هکرها جلوگیری کند.

به گفته Coinbase، تنها 14 مشتری این صرافی توانستند قبل از آنکه این مجموعه حساب‌های هکرها را در لیست سیاه قرار دهد، به حساب این افراد بیت کوین واریز کنند که ارزش آن حدود 3000 دلار برآورد شده است. یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ آمریکا یعنی Gemini نیز اعلام کرد که به محض اطلاع از این حمله، مانع از انتقال بیت کوین به حساب هکرها شد.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا