تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

توییتر تایید کرد؛ ۱۳۰ اکانت در حمله سایبری اخیر هک شد

از زمانی که خبر‌های مربوط به بزرگ‌ترین هک تاریخ توییتر در فضای وب منتشر شد، سوالات زیادی در ذهن کاربران شکل گرفته که تاکنون پاسخ درست و روشنی از سوی توییتر برای آن‌ها ارائه نشده است.

سوالاتی همچون؛ چگونه یکی از کارمندان توییتر توانست در این اقدام خرابکارانه سهیم شود؟ یا توییتر چه اقداماتی را برای جلوگیری از بروز دوباره چنین حملاتی انجام داده؟ و یا اینکه چرا اکانت دونالد ترامپ در میان اکانت‌های هک‌شده نبود؟ و چندین سوال دیگر که فعلا اطلاعات دقیقی در رابطه با آن‌ها، در دست نیست.

با این حال، توییتر با انتشار پستی در صفحه پشتیبانی خود اعلام کرد که هکر یا هکرها، ۱۳۰ اکانت را هدف قرار دادند و توانستند چند توییت را از برخی از این اکانت‌ها، ارسال کنند. این شرکت در ادامه افزود همچنان به بررسی‌های خود روی اکانت‌های تحت تاثیر این حمله ادامه می‌دهد تا مشخص کند که آیا اطلاعات حساسی همچون رمزعبور در خلال این اتفاق، در دسترس هکر یا هکرها قرار گرفتند یا خیر.

توییتر ادامه داد که اگر به این نتیجه برسد که اطلاعات محرمانه کاربران مورد سرقت قرار گرفته، به زودی، آپدیت‌هایی را برای این پلتفرم عرضه خواهد کرد. البته توییتر نیز برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها، امکان دانلود اطلاعات اکانت کاربران را حذف کرده است.

با این حال، اکانت‌هایی که توسط این هکر یا هکرها هدف گرفته شدند، میلیون‌ها دنبال‌کننده داشتند و برای مثال، در پستی که در اکانت‌های هک شده ارسال شد، از کاربران خواسته شد تا بیت کوین را به آدرسی که درج شده بود، ارسال کنند. همین مساله باعث شد تا با 375 تراکنش، 120 هزار دلار به یک آدرس ارسال شود.

این حمله سایبری، پای پلیس فدرال آمریکا (FBI) را نیز به ماجرا باز کرده و بسیاری از قانونگذاران آمریکایی نیز خواستار بررسی دقیق‌تر و ارائه توضیحاتی شفاف از سوی توییتر هستند. در همین رابطه، دادستان کل نیویورک اعلام کرد که این اقدام، نگرانی‌های زیادی را در خصوص امنیت اطلاعات کاربران بوجود آورده و دستور داد تا تحقیقاتی جامع در این زمینه صورت گیرد.

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا