تکنولوژی

‌پرواز موفقیت آمیز تاکسی هوایی Ehang با یک سرنشین

شرکت چینی Ehang که در زمینه ساخت پهپادهای خودران با قابلیت حمل انسان فعالیت دارد، اولین تست پرواز با سرنشین تاکسی هوایی Ehang 216 خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

این پرواز آزمایشی عمومی‌در چین انجام شد که در طی آن، این پرنده فلزی با یک سرنشین با موفقیت به پرواز درآمد. تاکسی هوایی Ehang 216 از قابلیت حمل دو سرنشین برخوردار است و قادر است به صورت عمودی پرواز کرده و یا فرود آید.

همچنین این محصول می‌تواند با حداکثر سرعت تقریبی 100 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید. باتری Ehang 216 به گونه‌ای طراحی شده که قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای یک سفر 21 دقیقه‌ای را تامین کند.

این تاکسی پرنده الکتریکی، دستاورد بزرگی برای Ehang محسوب می‌شود. این شرکت امیدوار است که بتواند در آینده‌ای نزدیک، از این محصول خود در حمل و نقل و جابجایی مسافران در شهرهای مختلف استفاده کند. این شرکت اخیرا توانسته مجوز پروازهای Ehang 216 را در گوانگژو چین کسب کند اما هنوز تصمیمی‌در خصوص عرضه این محصول برای استفاده عموم مردم نگرفته است. Ehang نسبت به بروز حادثه و از دست دادن اعتماد عمومی‌نگران است و سعی دارد تا مهیا شدن تمامی‌شرایط و انجام تست‌های مختلف، این تاکسی هوایی را برای استفاده عموم عرضه نکند.

در واقع، Ehang به هیچ عنوان تمایلی ندارد تا اتفاقاتی که برای برخی از خودروهای الکتریکی افتاده، برای تاکسی پرنده این شرکت تکرار شود. به گفته این شرکت، Ehang 216 حدود دو هزار تست را در شرایط مختلف پشت سر گذاشته و آزمایش اخیر، اولین باری بود که این تاکسی پرنده در شرایطی خارج از کنترل به پرواز درمی‌آمد.

در ماه ژانویه نیز این تاکسی پرنده برای دریافت مجوز پرواز در آمریکا، در این کشور تست شد. در حال حاضر، Ehang در این حوزه با شرکت‌هایی همچو Archer و اوبر که اخیرا با هیوندای در زمیه تولید تاکسی‌های هوایی وارد همکاری شده، رقابت خواهد کرد.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا