تکنولوژی

سیستم تشخیص چهره، یک فرد بی‌گناه را به عنوان متهم شناسایی کرد

سیستم تشخیص چهره مورد استفاده پلیس دیترویت، یک جوان بی‌گناه را به عنوان مجرم تحت تعقیب شناسایی کرد.

این برای دومین بار است که فناوری مذکور دچار اشتباه می‌شود و فردی بی‌گناه را به عنوان متهم شناسایی می‌کند. بر اساس گزارش منتشر شده، مایکل اولیور، جوان 25 ساله آمریکایی به عنوان سارق گوشی هوشمند از داخل یک خودروی مسافربری شناسایی شد در حالی که وی هرگز مرتکب چنین اقدامی‌نشده بود.

این فناوری در تشخیص چهره افراد سیاهپوست، کودکان و افراد مسن با مشکل مواجه می‌شود و انتخاب‌های درستی را انجام نمی‌دهد. در اینجا، اولیور نیز با یک فرد سیاهپوست دیگری که اقدام به سرقت کرده بود، توسط این سیستم به اشتباه شناسایی و توسط پلیس دیترویت دستگیر شد.

اگرچه پلیس دیترویت در نهایت به اشتباه خود و این فناوری پی برد و این جوان آزاد شد، اما استفاده از این فناوری توسط نیروهای پلیس و دیگر نهادها موجی از مخالفت‌ها را در طی ماه‌های اخیر به دنبال داشته است. بسیاری از این افراد معتقدند که مراجع قانونگذار می‌بایست در اسرع وقت، قوانینی برای جلوگیری از بکارگیری این فناوری توسط نهادهای مجری قانون اعمال شود.

با این حال، پلیس دیترویت اعلام کرد که این قبیل اشتباهات به ندرت اتفاق می‌افتند و شاید در آینده حتی یک مورد را هم شاهد نباشیم. در طی هفته‌های اخیر و با شروع اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان، چند شرکت صاحب این فناوری، استفاده از سیستم تشخیص چهره برای نیروهای پلیس آمریکا را ممنوع کردند.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به آمازون اشاره کرد که اعلام کرد نیروهای پلیس آمریکا نمی‌توانند تا یک سال از سرویس تشخیص چهره این شرکت استفاده کنند.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا