هواوی

بررسی اپلیکیشن‌های محبوب دنیا و ایران روی گوشی Y7p

سال گذشته بود که آلفابت، شرکت مادر گوگل، تصمیم گرفت در ادامه تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، سرویس‌های گوگل از جمله گوگل مپ، جی‌میل، پلی استور و کروم را از دیوایس‌های هواوی حذف کند. این اتفاق باعث می‌شد قابلیت‌های کاربردی این شرکت برای طرفداران دیوایس‌های هوشمند هواوی، در دسترس نباشد.

اما هواوی با تکیه بر کاربران متعدد و اکوسیستم کاملی که طی این چند سال به آن دست پیدا کرده، به جای سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS)، سرویس‌های موبایلی هواوی یا همان «HMS» را راه‌اندازی کند. هواوی حالا با عرضه این سرویس و در کنار آن با راه‌اندازی فروشگاه مجازی  «اپ گالری»، توانسته فقدان پلی استور و دیگر سرویس‌های گوگل را به لطف قابلیت‌های بومی خود جبران کند.

اگر هنوز فکر می‌کنید هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین سرویس‌های گوگل در گوشی‌ها اندرویدی شود، بهتر است این مطلب را تا پایان دنبال کنید چرا که در این مطلب قصد داریم به بررسی اپ گالری هواوی روی گوشی Y7p و سازگاری اپلیکیشن‌های محبوب و برتر دنیای بر روی این گوشی HMS بپردازیم. در ادامه خواهیم دید اپلیکیشن‌های متعدد اندروید ایرانی و خارجی تا چه اندازه با گوشی‌های HMS همخوانی دارند.

اینستاگرام

این اپلیکیشن که در سراسر دنیا و از جمله ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، یکی از پرنصب‌ترین برنامه‌های روز دنیا نیز محسوب می‌شود. این اپلیکیشن با اینکه روی اپ گالری هواوی قرار ندارد، اما از آنجایی که اپلیکشن بازار به راحتی  روی گوشی Y7p نصب می‌شود، می‌توان از طریق این استور ایرانی، اینستاگرام را روی دستگاه نصب کرد و  از آن استفاده کرد.

تلگرام

اپلیکیشن تلگرام را می‌توانید از اپ گالری هواوی به طور مستقیم دریافت کنید و همانند گوشی‌های اندرویدی دیگر برندها، روی Y7p نیز بدون محدودیت اجرا کنید.

البته به دلیل محدودیت‌هایی که در ایران برای این برنامه وجود دارد، برای استفاده به تغییر آی‌پی نیاز است.

واتساپ

اگر قصد دارید واتساپ را از طریق اپ گالری نصب و اجرا کنید، ایرادی ندارد؛ فقط اینکه در اپ گالری تنها نسخه وب این برنامه وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از کاربران آی او اس در ایران هم به دلیل محدودیت‌های اپل برای کاربران ایرانی، تنها از طریق نسخه وب قادر به اجرای برنامه‌ها هستند و این مسئله هیچ محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

نتایج بررسی‌های ما نشان داد که اجرای نسخه وب واتساپ روی Y7p از طریق اپ گالری هم بدون دردسر است. البته اگر به نسخه وب برنامه‌ها خیلی علاقه ندارید، می‌توانید از طریق کافه بازار، نسخه اصلی این اپلیکیشن محبوب را دانلود و نصب کنید. نوتیفیکیشن‌ها هم بدون هیچ محدودیتی برای کاربر نمایش داده می‌شوند.

توییتر

اپلیکیشن توییتر نه در اپ گالری نه در کافه بازار قابل دسترسی نیست. اما نسخه وب این برنامه به راحتی از طریق مرورگر قابل دسترسی است و تنها با یک تغییر آی‌پی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته احتمالا نتوانید اعلان‌ها را به شکل عادی دریافت کنید.

زوم

اپلیکیشن محبوب زوم را که به تازگی در بین بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به تماس تصویری رواج پیدا کرده می‌توانید از طریق اپ گالری دانلود و نصب کنید. این برنامه بدون محدودیت روی گوشی‌های HMS اجرا می‌شود.

اسکایپ

اگر قصد دارید از اپلیکیشن تماس تصویری محبوب اسکایپ استفاده کنید، باید این برنامه را از طریق کافه بازار دانلود و اجرا کنید. این برنامه هم بدون مشکلی روی گوشی‌های HMS از جمله هواوی Y7p اجرا می‌شود.

اسپاتیفای

اپلیکیشن محبوب اسپاتیفای هم برای طرفداران موزیک و این سرویس، از طریق کافه بازار قابل دانلود و اجرا است.

فایرفاکس

اگر فکر می‌کنید مرورگر گوشی خیلی برای شما مناسب نیست، می‌توانید مرورگر مشهور فایرفاکس را روی این گوشی نصب کرده و از تمامی قابلیت‌های آن بدون محدودیت استفاده کنید. ورود به حساب کاربری، بهره‌مندی از تمامی امکانات و سینک کردن اطلاعات با دیگر دیوایس‌ها در این اپلیکیشن بدون محدودیت انجام می‌گیرد. این برنامه را باید از کافه بازار دانلود کنید

آفیس

مجموعه آفیس برای بسیاری از کاربران یک ابزار حیاتی است و خوشبختانه این مجموعه هم از طریق بازار قابل دانلود است. تمامی برنامه‌های آفیس روی گوشی Y7p نصب می‌شوند و محدودیت در اجرای آنها با HMS دیده نشد.

تیک تاک

اپلیکیشن محبوب تیک تاک را که به تازگی در بین کاربران محبوب شده می‌توانید از طریق اپ گالری به راحتی دانلود کنید.

اسنپ چت

اگر از طرفداران اسنپ چت و فیلترهای جذاب آن هستید، خبر خوب اینکه این برنامه هم از طریق اپل گالری به راحتی قابل دانلود و اجرا است.

PicsArt

این اپلیکیشن هم یکی دیگر از برنامه‌های محبوب بین کاربران ایرانی است که قابلیت‌های متعددی در زمینه ویرایش تصاویر دارد. این برنامه از طریق اپ گالری قابل دانلود و اجرا است.

برنامه‌های ایرانی

دیجی‌کالا

این برنامه از طریق بازار قابل دانلود نصب است. اجرای اپلیکیشن دیجی‌کالا روی گوشی‌های HMS بدون محدودیت است به راحتی می‌توانید از تمامی قابلیت‌های این برنامه محبوب ایرانی استفاده کنید.

اسنپ

اپلیکیشن تاکسی آنلاین اسنپ متاسفانه پس از نصب قابلیت ردیابی موقعیت مکانی را ندارد. اما خوشبختانه نسخه وب این سرویس به خوبی اجرا شده و امکان ایجاد یک shortcut از این برنامه بر روی صفحه هوم دستگاه وجود دارد (مانند نسخه آی او اس). البته قرار است به زودی مشکل اپلیکیشن اسنپ روی گوشی‌های HMS حل شود.

تپسی

تاکسی آنلاین تپس نیز همانند رقیب خود یعنی اسنپ، با چنین مشکلی روبرو است. البته این برنامه را نیز می‌توانید به راحتی از طریق مرورگر اجرا کنید.

بلد

مسیریاب بلد از طریق کافه بازار قابل دانلود و اجرا است و استفاده از قابلیت‌های این مسیریاب ایرانی و محبوب، محدودیتی ندارد.

نشان

دیگر مسیریاب ایرانی نیز همانند بلد بدون مشکل از طریق بازار قابل دانلود و اجرا است. امکان مسیریابی دقیق و بدون نقص از طریق این برنامه وجود دارد.

آپ

برای انجام کارهای بانکی، اپلیکیشن آپ از طریق کافه بازار برای گوشی‌های HMS و Y7p قابل دسترسی است. بررسی‌های انجام شده هم نشان می‌دهد استفاده از این برنامه هیچ گونه محدودیتی ندارد.

دیوار

دیگر اپلیکیشن محبوب ایرانی یعنی دیوار را نیز می‌توان از کافه بازار دانلود و اجرا کرد. این برنامه هم بدون محدودیت برای کاربران ایرانی قابل استفاده است. البته انتخاب شهر سکونت باید به صورت دستی انجام شود.

شیپور

اپلیکیشن خرید و فروش کالای دست دوم شیپور نیز برای دانلود از طریق کافه بازار، هیچ مشکلی ندارد و از تمامی قابلیت‌های آن می‌توان بر روی گوشی‌های HMS مثل Y7p استفاده کرد. اگر در اجرای برنامه با پیامی مبنی بر «شیپور بدون سرویس های گوگل اجرا نمی‌شود» مواجه شدید، جای نگرانی نیست چراکه این مسئله تنها به موقعیت یابی خودکار مربوط می‌شود.

اسنپ مارکت

خبر خوب برای طرفداران سفارش از سوپرمارکت‌های آنلاین اینکه اپلیکیشن اسنپ مارکت نیز از طریق بازار قابل دانلود است. البته اگر همانند شیپور با پیغامی با عنوان پشتیبانی نکردن از دستگاه‌های فاقد سرویس‌های گوگل مواجه شدید، باید بدانید که این مسئله تنها به موقعیت‌یابی اتوماتیک محدود می‌شود و هیچ مشکلی در پروسه سفارش و خرید محصول وجود نخواهد داشت.

گوگل

اگر فکر می‌کنید با وجود جایگزین‌هایی که اپ گالری و بازار در اختیار شما قرار می‌دهند، ممکن است همچنان به سرویس‌های گوگل نیاز پیدا کنید، این امکان وجود دارد کم و بیش از سرویس‌های گوگلی روی گوشی‌های HMS استفاده کنید.

جیمیل

اگر این برنامه را هم نصب کنید، هنگام اجرا با پیغام خطا مواجه می‌شوید. اما با اضافه کردن ایمیل خود به اپلیکیشن ایمیل هواوی می‌توانید به راحتی به ایمیل‌ها دسترسی داشته باشید.

گوگل مپس

نصب گوگل مپس از طریق کافه بازار برای کاربران گوشی‌های HMS و البته گوشی Y7p امکان‌پذیر است و جالب اینکه برنامه بدون مشکل می‌تواند موقعیت مکانی شما را با دقت شناسایی کند. تنها ایرادی که وجود دارد اینکه امکان ورود به حساب کاربری وجود ندارد.

گوگل کروم

این مرورگر را هم می‌توانید از کافه بازار دانلود و نصب کنید. نکته جالب اینکه امکان ورود به حساب کاربری از طریق این مرورگر وجود دارد.

گوگل درایو

پس از نصب این برنامه از طریق کافه بازار، احتمالا شما هم نتوانید از آن استفاده کنید و برنامه پس از ورود سریعا کرش می‌کند. بهتر است به جای این برنامه از هواوی کلاد استفاده کنید.

گوگل ترنسلیت

اگر از آن دسته کاربران هستید که خیلی به ترجمه و گوگل ترنسلیت وابسته هستید، جای نگرانی وجود ندارد چرا که این برنامه از طریق کافه بازار قابل دانلود و اجرا است. در حین استفاده از این برنامه هم با هیچ محدودیتی مواجه نمی‌شوید.

جیبورد

کیبورد محبوب اندرویدی‌ها به راحتی و از طریق کافه بازار برای کاربران HMS قابل استفاده است. این کیبورد را می‌توان از طریق تنظیمات گوشی به عنوان کیبورد پیش‌فرض استفاده کرد.

این بررسی نشان می‌دهد که استفاده از گوشی‌های HMS از جمله هواوی Y7p تفاوت چندانی با گوشی‌های GMS ندارد و بسیاری از برنامه های محبوب ایرانی و خارجی و حتی سرویس‌های گوگل بدون محدودیت روی این گوشی‌ها نصب می‌شوند. مطمئنا اپلیکشن‌های ایرانی با کمک کافه بازار در ادامه سازگاری بیشتری با گوشی‌های HMS خواهند داشت و محدودیت‌های جزئی فعلی نیز رفع خواهند شد.

 

اپلیکیشن

اپ گالری بازار

اینستاگرام

✔️

تلگرام

✔️
واتساپ نسخه وب

✔️

توییتر

زوم

✔️

✔️

اسکایپ

✔️

اسپاتیفای

✔️
فایرفاکس

✔️

آفیس

✔️

اسنپ چت

✔️
تیک تاک ✔️

PicsArt

✔️

✔️

دیجی‌کالا

✔️

اسنپ

✔️
تپسی

✔️

بلد

✔️

نشان

✔️

دیوار

✔️

آپ

✔️

شیپور

✔️

اسنپ مارکت

✔️

گوگل مپس

✔️

جیمیل

✔️

گوگل کروم

✔️

گوگل درایو

✔️

گوگل ترنسلیت

✔️

جیبورد

✔️

 

 

 

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. Хотите получить идеально ровный пол в своей квартире или офисе? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола в Москве и области, а также гарантируем доступные цены и высокое качество работ.

  2. Разрешение на строительство — это официальный удостоверение, выдаваемый управомоченными ведомствами государственного аппарата или муниципального руководства, который позволяет начать возведение или производство строительных операций.
    Получение разрешения на строительство определяет законодательные основания и нормы к строительству, включая узаконенные виды работ, допустимые материалы и способы, а также включает строительные инструкции и пакеты защиты. Получение разрешения на возведение является обязательным документов для строительной сферы.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا