گوناگون

معرفی NVMe ها و مزایای استفاده از آنها

NVMe نوعی از اینترفیس های مربوط به درایو های SSD  میباشد که توسط شرکت های تولید کننده ی SSD معرفی شده است . در این نوع از اینترفیس SSD ها به جای استفاه از باس SATA  و یا SAS  از باس PCI برای انتقال اطلاعات استفاده میکند . استفاده از باس PCI به جای  SAS و SATA باعث میشوند تا از نهایت موازی سازی بر روی درایو های SSD استفاده کنیم .

فناوری NVMe در گذشته آنچنان اهمیتی بر روی سرور های نداشت ولی امروزه با موردی بسیار پر اهمیت در مسئله ذخیره سازی اطلاعات به شمار می آید به همین دلیل باعث شده تا در زمان خرید سرور به وجود این قابلیت و پشتیبانی شدن این قابلیت بر روی سرورHP توجه کرد.

 

استفاده از پروتکل های NVMe باعث بالاتر رفتن سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی سرور میشود . در واقع NVMe ها جایگزینی برای SCSI و ATA ها به شمار می آیند و با هدف رسیدن به حداکثر سرعت و ظرفیت روانه بازار شده اند .

از طرف دیگر با توجه به این که بر روی سرورها معمولا از مموری و پردازنده های قوی استفاده میشود در صورتی که درایو های ذخیره سازی نتوانند اطلاعات را متناسب با سرعت مموری ها و پردازنده ها بر روی سرور جابجا کنند ، نمیتوان به سرعت بالای مورد نیاز بر روی سرورHPE دست یافت . یک دلیل دیگر بر استفاده از NVMe ها بر روی سرور این است که پایین بودن سرعت خواندن و نوشتن بر روی درایو های ذخیره سازی مانعی برای سرعت بالای مموری ها و پردانزده های سرورنباشند .

در جدول زیر به مقایسه سرعت خواندن و نوشتن NVMe با درایو های SAS و SATA  پرداخته شده است .

  SATA SSD NVMe
سرعت خواندن اطلاعات 120مگابیت در ثانیه 520 مگابیت در ثانیه 3100 در ثانیه
سرعت استخراج اطلاعات برای فایل یکسان 585 ثانیه 251ثانیه 61ثانیه
IOPS (ورودی / خروجی در ثانیه ) 190 75000 750000

بر روی سروراچ پی هم میتوانیم از NVMe درایو ها استفاده کنیم . در ادامه تعدادی از پارت نامبر های مربوط به NVMe های قابل استفاده بر روی سرور اچ پی را خدمتتان ارائه میدهیم .

HPE 1.92TB NVMe x4 Lanes Read Intensive SFF (2.5in) SCN  با پارت نامبر P10214-B21

HPE 1TB NVMe x4 Lanes Read Intensive M.2 2280 با پارت نامبر  880266-B21

امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما را در انتخاب SSD مناسب برای سروراچ پی خود کمک کرده باشیم . در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ مرکز تخصصی ارائه سرور و استوریج های اچ پی به شماره تماس 71189-021 در ارتباط باشید و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس  www.Ysorkh.net  مراجعه کنید .

 

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا