اپلتکنولوژی

تولید انبوه لنزهای واقعیت مجازی هدست اپل آغاز شد

اپل با مهمترین شریک سخت‌افزاری خود یعنی فاکسکان مشغول کار روی تولید لنزهای محصول جدید این است: هدست واقعیت مجازی.

البته اپل و فاکسکان حداقل سه سال است که روی ساخت لنزهای AR کار می‌کنند اما کار ساخت این لنزها در ماه می امسال وارد فاز تست اعتبارسنجی مهندسی شدند. یه این ترتیب این لنزها از مرحله نمونه اولیه خارج شده و برای آزمایش تولید انبوه آماده می‌شوند.

به رغم این گفته می‌شود این لنزها و خود هدست واقعیت مجازی اپل حداقل دوسال تا تولید عمده و ورود به بازار فاصله دارند.

گزارش جدید نشانه دیگری از تولید هدست واقعیت مجازی اپل است که سالهاست بسیاری انتظار اعلام رسمی آن را می‌کشند.

هدست واقعیت مجازی که احتمالا تا قبل از سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود مهمترین محصول اپل بعد از معرفی ساعت اپل ( اپل واچ ) است.

با این حال گزارش بلومبرگ حاکی است اپل از ابتدا قصد داشت که نخستین هدست AR خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه کند اما بعدا این زمان را به تاخیر انداخت.

نخستین تلاش‌های اپل برای ساخت عینک واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۷ آغاز شد زمانی اپل ARKit را معرفی کرد،‌پلتفرمی برای کمک به توسعه اپلیکیشنهای واقعیت افزوده برای آیفون و آیپد. با این حال شرکت تاکنون هیچ سخت‌فزاری برای واقعیت افزوده تاکنون معرفی نکرده است.

تنها در نسخه جدید آیپد پرو اپل از سنسور لیدار استفاده کرده که فاصله بین اجسام را از طریق مدل‌سازی مجازی انجام می‌دهد.

اپل به طور مشخص هیچ‌گاه سخت‌افزاری را پیش از اعلام رسمی آن معرفی نکرده است اما تیم کوک قبلا به طور واضح از پتانسیل واقعیت مجازی برای توسعه تکنولوزی در آینده سخن گفته بود.

مدیرعامل اپل اخیرا در رویداد مالی این شرکت گفته بود که به ندرت زمانی پیش می‌آید که یک تکنولوژی جدید هم از جانب کسب و کار و هم از جانب کاربر موضوعی مهم و کلیدی باشد و من فکر میکنم این دلیلی بر این است که این ( واقعیت مجازی ) در زندگی شما نفوذ خواهد کرد.

هدست واقعیت مجازی فیس‌بوک

هفته گذشته  اعلام شد  مهندسان فیسبوک در حال تحقیق روی طراحی هولوگرافیک اپتیکی هستند که می‌تواند تا حد زیادی از ضخامت و حجم هدست‌های واقعیت افزوده امروزی بکاهد و محصولی باریک و زیبا و شبیه به عینک‌های معمولی را به ارمغان آورد.

منبع
businessinsider

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا