خودروخودرو الکتریکی

نسل جدید خودروهای الکتریکی پیشرفته آئودی در سال 2024 معرفی می شود

در اواخر ماه مه میلادی بود که آئودی از تشکیل تیمی‌به منظور توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و خودران خبر داد و اعلام کرد که پروژه موسوم به آرتمیس (Artemis) این شرکت که روی این فناوری‌ها متمرکز شده، در خودروهای نسل جدید بکار گرفته خواهد شد.

حال خبرهای رسیده حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا در آینده نزدیک و با رونمایی از یک سدان پرچمدار الکتریکی، از این فناوری برای علاقه‌مندان دنیای خودرو رونمایی کند. نخستین عضو پروژه آرتمیس که احتمالا سال 2024 عرضه خواهد شد احتمالا مدلی از خودروی الکتریکی آئودی A9-etron خواهد بود.

اگرچه بیشتر از سه سال به زمان اعلام شده از سوی آئودی باقی مانده، اما آرتمیس، پروژه جدید است و هدف آن معرفی نوآوری‌ها و قابلیت‌های نو در در نسل جدید خودروهای الکتریکی و خودران است و قصد دارد تا کار خود را جدای از فعالیت‌های شرکت مادر خود یعنی فولکس واگن در این زمینه پیش ببرد. فولکس واگن پیشتر از تصمیم خود برای عرصه 75 خودروی الکتریکی تا سال 2029 خبر داده بود.

مارکوس دوسمان که از یکم آوریل، سکان هدایت آئودی را در دست گرفته، پروژه آرتمیس را به منظور رقابت با دیگر شرکت‌ها در زمینه ارائه فناوری‌های نوین راه‌اندازی و اعلام کرد که این پروژه هیچ خللی را در پیشبرد دیگر پروژه‌های این شرکت ایجاد نخواهد کرد. به گفته وی، این تیم جدید از روش‌های جدید ساخت مدل‌های اولیه بهره خواهند برد تا بتوانند مدل‌های نهایی خود را هرچه سریع‌تر تولید کنند.

طبق گزارش وب‌سایت Autocar، در ساخت خودروی جدید الکتریکی تا حدودی از فناوری‌ها و طراحی‌های مدل مفهومی‌آئودی Aicon نیز وام گرفته خواهد شد به طوری که محصول نهایی، از باتری‌هایی با ظرفیت بالا، قابلیت رانندگی خودران و قابلیت‌های رانندگی بسیار پیشرفته بهره خواهد برد. همچنین از فناوری‌های 5G و واقعیت افزوده نیز در این خودرو استفاده خواهد شد.

در خودروی الکتریکی Aicon که صرفا برای مطالعه و تحقیق روی خودروهای الکتریکی طراحی شد، از فرمان یا پدالی استفاده نشده و باتری آن قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مساقت حدودی 640 کیلومتری را تامین کند.

همچنین در گزارش وب‌سایت مذکور آمده است که مهندسان پروژه آرتمیس سعی دارند تا خودروی الکتریکی اسپورت AI:Race و AI:Trail را نیز به مرحله تولید و عرضه به بازار برسانند. پروژه آرتمیس را الکس هیتزینگر رهبری می‌کند که سابقه کار در بخش خودروهای خودران فولکس واگن را در کارنامه دارد. او همچنین در مسابقات فرمول وان با تیم ردبول ریسینگ نیز همکاری داشته است.

نسل جدید خودروهای الکتریکی پیشرفته آئودی در سال 2024 معرفی می شود

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا