خودروخودرو الکتریکی

مدل‌های «سه موتوره» خودروی الکتریکی آئودی E-Tron در راه است

شرکت آئودی از تصمیم خود برای ساخت و فروش مدل‌هایی اسپورت‌تر از خودروی الکتریکی E-Tron خبر داد که از سیستم سه موتوره بهره می‌برند.

این دو مدل جدید تحت عنوان E-Tron S و E-Tron Sportback S عرضه خواهند شد و به گفته آئودی، از عملکردی بهتر نسبت به دیگر مدل‌ها برخوردارند که این مساله به لطف بهره‌مندی از موتور الکتریکی سوم محقق شده است.

این سه موتور الکتریکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دو موتور انرژی را به محور عقب و یک موتور نیز انرژی را به محور جلو منتقل می‌کنند؛ این ترکیب مجموع توان خودرو را از 265 کیلووات به 320 کیلووات خواهد رساند.

هر دو مدل الکتریکی جدید آئودی می‌توانند ظرف مدت زمان 4.3 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسانند که تقریبا یک ثانیه سریع‌تر از مدل‌های استاندارد است.

مشخصات فنی این دو محصول، به نسبت آنچه در برخی خودروهای الکتریکی مدرن می‌بینیم، اندکی ضعیف‌تر است اما با این حال، E-Tron S و E-Tron Sportback S گزینه‌های مناسبی برای آن دسته از خریدارانی هستند که به دنبال یک خودروی الکتریکی چهار درب لوکس هستند.

متاسفانه آئودی حرفی در خصوص زمان عرضه و همچنین قیمت مدل‌های S نزده است. به گفته این شرکت، مدل‌های الکتریکی سری S، جزو اولین خودروهای الکتریکی سه موتوره در جهان به شمار می‌آیند که تولید انبوه آن‌ها آغاز شده است.

البته این ادعای آئودی کمی‌بحث‌برانگیز است چراکه اخیرا شرکت تسلا اعلام کرده که در حال کار روی نسل جدیدی از پیشرانه‌های سه موتوره با اسم رمز Plaid است. دستاوردی که قرار است در خودروهای الکتریکی مدل اس، مدل ایکس و نسل دوم رودستر و یا حتی سایبرتراک مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، آئودی باتری‌های بکاررفته در مدل‌های جدید E-Tron S و E-Tron Sportback S را 95 کیلووات ساعتی عنوان کرده که با مدل استاندارد E-Tron برابری می‌کند. باتری بکار رفته در نسخه استاندارد E-Tron قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن 200 مایل (320 کیلومتر) را تامین کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا