ایرانبرنامه‌هاتک‌شاخویدئو

تک شاخ دهم | امیر ناظمی، پژوهشگری در لباس معاون وزیر یا منتقدی درون سیستم

امیر ناظمی دهمین میهمان برنامه «تک شاخ» و نخستین میهمان دولتی این برنامه است، شهرام شریف در این گفت و گوی ویدیویی نقطه نظرات و دیدگاه‌های او را درباره زندگی ، سیاست و تکنولوژی، فضای استارتاپی و کارآفرینی در ایران مورد بحث قرار می‌دهد.

ناظمی به دلیل اظهارنظرهایش یکی از شناخته شده‌ترین شخصیت‌های دولتی است که حضور بس

امیر ناظمی معتقد است که در زمینه فیلترینگ مشکل ایران جایی است که مسدود سازی برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک انجام می‌دهیم.ناظمی معتقد است که در زمینه فیلترینگ می‌گوید مشکل ایران جایی است که مسدود سازی برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک انجام می‌دهیم.
امیر ناظمی معتقد است که در زمینه فیلترینگ مشکل ایران جایی است که مسدود سازی برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک انجام می‌دهیم.ر

یار نزدیکی در شبکه‌های اجتماعی دارد او پژوهشگری

می‌گوید تلاش می‌کند همچنان پژوهشگر باشد شغلی که پیش از پذیرش مسوولیتی داشت و هنوز هم به گفته او برقراری توازن بین آن ( پژوهشگری) و سمت دولتی جزو چالشهای روزمره اوست.

ناظمی می‌گوید: در کشورداری نمی‌شود قمار کرد و بهتر است خود را برای آینده‌های مختلف آماده کنی تا بعد از آنکه آینده‌ای اتفاق افتاد افسوس نخوریم.

علاقه او به حوزه سیاستگذاری تکنولوژی منجر به مطالعات پژوهشی، مقالات و کتابهای متعددی شده است.

ناظمی معتقد است که در زمینه فیلترینگ مشکل ایران جایی است که مسدود سازی برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک انجام می‌دهیم.

درباره قطع اینترنت در سال ۹۸ می‌گوید: اتفاقی که سال گذشته افتاد بی سابقه و بسیار بد بود. ما مشکلات یک حوزه دیگر را سرریز کردیم در حوزه دیگر. مهم اما این نیست چقدر درباره آن اتفاق مرثیه بخوانیم مهم این است آن را به یک تجربه خوب تبدیل کنیم و اینکار را با آشکار شدن هزینه‌های آن برای سیاستگذار انجام دهیم.

به گفته ناظمی اگر بخواهیم از این بترسیم که ابزارهای موجود می‌تواند به ابزارهای کنترل تبدیل شود پس هیچ توسعه‌ای رخ نخواهد داد.

برنامه تک شاخ

برنامه تک شاخ یک برنامه مستقل است که توسط آی تی ایران و آپارات تولید و  هر دو هفته یکبار  از طریق آی تی ایران و آپارات پخش می‌شود. هدف این برنامه گفت و گو با کارآفرینان، مدیران، هنرمندان و اشخاصی است که هرکدام با شرکت،‌محصول یا آثارشان چیزی را در اطراف ما تغییر داده‌اند.

برای دنبال کردن برنامه تک شاخ و آگاه شدن از گفت وگوهای جدید  می‌توانید مستقلا شبکه‌های اجتماعی این برنامه را دنبال کنید. در توییتر، تلگرام و اینستاگرام تک شاخ حاشیه‌ها و جزییات بیشتری از برنامه‌ها و میهمانان آنها را می‌توانید دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا