اپل

اپل از لنزهای پیشرفته در دوربین آیفون‌ 2020 استفاده می کند

هرچه به ماه سپتامبر یعنی زمان رونمایی از گوشی‌های آیفون 12 نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات و خبرهای بیشتری در خصوص ویژگی‌ها و مشخصات منتسب به این گوشی در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

در همین رابطه، اخیرا مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته دنیای فناوری و محصولات اپل اخیرا اعلام کرد که اپل امسال تغییرات محسوسی را در آیفون‌های 2020 خود لحاظ خواهد کرد. به گفته این کارشناس، آیفون 12 به لنزهای پیشرفته‌ای مجهز خواهد بود که توسط شرکت تایوانی Largan Precision تولید خواهد شد. این لنزها از ماه اواسط ماه میلادی جاری به دست مهندسان اپل خواهد رسید.

با این حال، کو جزییاتی را در خصوص مشخصات این لنزها ارائه نداد اما از آنجایی که به پیشرفته بودن آن‌ها اشاره داشت، قطعا شاهد تغییری محسوس در دوربین آیفون‌های جدید به نسبت مدل‌های آیفون 11 خواهیم بود. البته خانواده آیفون 11 نیز به لنزهای قدرتمندی مجهز شده‌اند، اما این مساله نمی‌تواند اپل را از تصمیم خود برای ارتقای قابلیت‌های دوربین گوشی‌های جدید خود منصرف کند.

همانطور که می‌دانید، لنزهای پیشرفته در دل گوشی‌های پیشرفته به کار می‌روند و اگر تصمیم اپل برای استفاده از این لنزهای جدید، جدی باشد قطعا تغییراتی نیز برای سخت‌افزار دستگاه در نظر دارد تا بتواند بار عملکردی این لنزها را بی کم و کاست به دوش بکشد.

فاکتورهای مختلفی را می‌توان برای قضاوت لنزها لحاظ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به میزان شارپ بودن، میزان روشنایی، میزان کنتراست، حالت flare و غیره که همگی در کنار هم می‌توانند لنزی با عملکردی پیشرفته را به ارمغان آورند. حال باید منتظر ماند و دید که عملکرد دوربین آیفون‌های جدید که به لنزهای شرکت Largan Precision مجهز شده‌اند، چگونه خواهد بود.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا