تکنولوژی

ممنوعیت استفاده از ۵۹ اپلیکیشن چینی برای کاربران هندی

به دنبال افزایش تنش‌ها میان هند و چین، دولت هند اعلام کرد که استفاده از ۵۹ اپلیکیشن چینی را که در میان آن‌ها وی‌چت، تیک تاک و Mi Community نیز دیده می‌شود، ممنوع کرده است.

وزارت فناوری اطلاعات هند با انتشار بیانیه‌ای نوشت گزارش‌هایی متعددی را از سوی کاربران مبنی بر سوءاستفاده برخی از اپلیکیشن موبایلی در پلتفرم‌های اندروید و آی او اس دریافت کرده است. همچنین در این بیانیه به موضوع سرقت اطلاعات کاربران و ارسال آن از طریق روش‌های غیرمجاز به سرورهایی که در کشور چین واقع شده‌اند، اشاره شده است.

گزارش‌هایی زیادی از سوی نهادهایی همچون مرکز هماهنگی جرائم سایبری، وزارت کشور و گروه واکنش اضطراری رایانه‌ای هند در خصوص تهدیدی که این اپلیکیشن‌های موبایلی برای امنیت ملی و حریم شخصی کاربران این کشور ایجاد می‌کنند، ارائه شده است. دولت هند نیز استفاده از برخی لیکیشن‌ها را برای کاربران موبایلی و غیرموبایلی ممنوع کرده است.

با نگاهی به فهرست اپلیکیشن‌های مسدودشده می‌توان اپلیکیشن‌های ارائه دهنده خدمات و همچنین برخی از اپلیکیشن‌های ضروری همانند آزادکننده فضای رم، اسکنر اسناد، فایل اکسپلورر، سرویس اشتراک‌گذاری و مواردی از این دست را مشاهده کرد.

در این میان، شیائومی‌تنها شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند است که برخی از اپلیکیشن‌های آن فیلتر شده‌اند. با این حال، اقدام دولت چین بیشتر به یک اقدام سیاسی شباهت دارد تا مسائلی که از آن‌ها ابراز نگرانی کرده است. در حال حاضر، تنش‌های مرزی میان هند و چین شدت گرفته و در جریان این درگیری‌ها، اخیرا 20 سرباز هندی نیز کشته شده‌اند.

فعلا این اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی موجود هستند و مشخص نیست که دولت هند، چگونه می‌خواهد این ممنوعیت استفاده را اعمال کند. در ادامه فهرستی از این 59 اپلیکیشن را مشاهده می‌کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به تیک تاک، ویبو، اپلیکیشن‌های QQ و کلین مستر اشاره کرد.

منبع
GSMArena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا