متا

هدست واقعیت مجازی فیسبوک شبیه به یک عینک معمولی است

اگرچه هنوز فناوری به اندازه‌ای توسعه نیافته که بتوان عینک یا هدست واقعیت مجازی راحت و خوش فرمی را تولید و بازار عرضه کرد، اما این بدین معنی نیست که هرگز شاهد تولید چنین محصولی با این ویژگی‌ها نخواهیم بود.

حال طبق آخرین گزارش‌ها، مهندسان فیسبوک در حال تحقیق روی طراحی هولوگرافیک اپتیکی هستند که می‌تواند تا حد زیادی از ضخامت و حجم هدست‌های واقعیت افزوده امروزی بکاهد و محصولی باریک و زیبا و شبیه به عینک‌های معمولی را به ارمغان آورد.

در ماه مه امسال نیز در خبرها آمده بود که بخش آکیولس فیسبوک در حال ساخت نسخه باریک‌تری از هدست واقعیت مجازی Quest خود است. با این حال، فیسبوک در این رابطه گفت که طراحی هولوگرافیک اپتیکی می‌تواند به ساخت محصولات واقعیت مجازی سبک و باریک در آینده کمک کند.

به گفته فیسبوک، در این نوع از طراحی، ترکیبی از چند لایه نازک فیلم هولوگرافیک برای ساخت نمایشگر واقعیت افزوده استفاده خواهد شد. نتیجه این طراحی، منجر به ساخت عینک‌هایی خواهد شد که از ضخامت نمایشگر آن تنها اندکی بیشتر از عینک‌های معمولی خواهد بود.

عینکی در تصویر مشاهده می‌کنید، نمونه اولیه محصول جدید فیسبوک است که البته هنوز تا طراحی نهایی، راه زیادی را در پیش دارد. با این حال، فیسبوک در این عینک از سیستم تاباندن لیزری استفاده کرده که تقریبا عملکردی شبیه به پروژکتورهایی که در کلاس درس استفاده می‌شود، دارد.

میزان رزولوشن نمایشگر این عینک نیز برابر با 1200 در 1600 پیکسل عنوان شده و از میدان دید 93 درجه ای دایره‌ای یا 92 تا 96 درجه مستطیلی بهره می‌برد. وزن این عینک نیز حدود 571 گرم عنوان شده است

اگرچه هدست یا عینک‌های واقعیت مجازی با چنین طراحی‌هایی، راه زیادی را تا عرضه انبوه به بازار دارند اما تلاش اخیر مهندسان فیسبوک، علاقه‌مندان به این عینک‌ها را امیدوار کرده است.

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

‫966 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا