اپل

اپل استارتاپ Fleetsmith را خریداری کرد

اپل به تازگی از خرید استارتاپی جدید تحت عنوان Fleetsmith که در زمینه توسعه فناوری‌ها‌ و ارائه خدمات مرتبط با مدیریت دستگاه‌ها‌ فعالیت دارد، خبر داد.

اپل با کمک فناوری‌ها‌ و نیروی کار این استارتاپ می‌تواند میزان استفاده از دستگاه‌ها‌ی مختلف خود از قبیل آیپد و مک را در سازمان‌ها‌ و نهادهای مختلف گسترش دهد. با توجه به شرایطی که این روزها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بر جهان حاکم شده، Fleetsmith می‌تواند به بهترین شکل زمینه را برای راه‌اندازی و ارتباط سیستم‌ها‌ی موردنیاز سازمان‌ها‌ جهت کار در خانه فراهم کند.

بعد از راه‌اندازی سیستم‌ها‌، Fleetsmith می‌تواند بروزرسانی‌ها‌ی نرم‌افزاری را جهت افزایش امنیت دستگاه‌ها‌ برای شرکت‌ها‌ و افراد ارسال کند. همچنین، مجموعه‌ای از خدمات نیز در اختیار مدیران آی‌تی قرار می‌گیرد.

عملکرد خدمات این استارتاپ تقریبا شبیه به خدمات Jamf است و اگر کار با این ابزار را تجربه کرده باشید، حتما نمایی کلی از این گونه سرویس‌ها‌ را در ذهن‌ دارید. اما تفاوت اینجاست که خدمات Fleetsmith، تمرکز ویژه‌ای روی محصولات اپل دارد و حتی خدمات ارزان‌تری را برای استفاده از دستگاه‌ها‌ی اپل ارائه می‌دهد.

هنوز هیچیک از دو شرکت اپل و Fleetsmith، حرفی از مبلغ این قرارداد نزده‌اند. با این حال Fleetsmith در بیانیه خود نوشت که از پیوستن به تیم اپل بسیار خوشحال است. این استارتاپ همچنان به ارائه خدمات خود به مشتریان قدیمی‌و جدید ادامه می‌دهد.

از آنجایی که اپل با شرکت Jamf نیز همکاری می‌کند، بعید به نظر می‌رسد که بخواهد به این زودی‌ها‌ به همکاری خود با این مجموعه پایان دهد. اما شواهد نشان می‌دهد که اهالی کوپرتینو سخت به دنبال آماده کردن شرایطی برای استقلال خود از دیگر شرکت‌ها‌ی ثالث هستند.

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا