بازیسامسونگمایکروسافت

میکسر، سرویس استریم بازی مایکروسافت، تعطیل می‌شود

مایکروسافت به تازگی از تصمیم خود برای پایان دادن به عمر میسکر (Mixer) یا همان سرویس استریم بازی این شرکت در تاریخ یکم مرداد (22 ژوئیه) خبر داد.

این شرکت قصد دارد تا پلتفرم خو را به فیسبوک گیمینگ  منتقل کند و از این طریق بتواند با سرعت بیشتری بر تعداد کاربران خود بیفزاید. به گفته مایکسروسافت، تمامی‌سرویس‌های میکسر در تاریخ یکم مرداد ماه از دسترس خارج و همه سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آن به فیسبوک گیمینگ منتقل خواهند شد.

بعد از زمان یادشده، استریمینگ ایکس باکس وان تنها از طریق توییچ (Twitch) که بزرگ‌ترین رقیب میکسر به شمار می‌رفت، میسر خواهد بود. فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس مایکروسافت در این باره می‌گوید که همکاری این شرکت با فیسبوک می‌تواند منجر به افزایش کاربران استریمینگ شود.

با این حال، همکاری مایکروسافت و فیسبوک در شرایطی مطرح شد که اخیرا مایکروسافت، هزینه‌های زیادی را برای ارتقای عملکرد و محبوبیت سرویس میکسر خود هزینه کرده است. این شرکت در سال گذشته، میلیون‌ها دلار را به استریمرهای بزرگ و شناخته‌شده پرداخت کرد تا بتواند کاربران بیشتری را به میکسر بکشاند. برای مثال، در زمان عقد قرارداد مایکروسافت با یکی از استریمرها به نام نینجا، تعداد دنبال کنندگان نینجا در توییچ حدود 14.3 میلیون نفر بود اما در میکسر تنها 3 میلیون دنبال کننده ثبت شده بود.

در گزارش‌ها آمده بود که مایکروسافت چیزی حدود 20 تا 30 میلیون دلار را به منظور ترغیب نینجا به ترک سوییچ و پیوستن به میکسر پرداخت کرد. اما اکنون و با اعلام خبر تعطیلی میکسر، نینجا و دیگر استریمرها می‌توانند باری دیگر به توییچ یا دیگر پلتفرم‌ها ملحق شوند.

به گفته برخی منابع خبری، استریمرهای مشهور میکسر و شرود (Shroud) که جزو محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌روند، میلیون‌ها دلار از فیسبوک گیمینگ و تعطیلی میکسر به دست آوردند. میکسر اگرچه نتوانست در برابر رقیب قدرتمند خود یعنی توییچ متعلق به آمازون، حرفی برای گفتن داشته باشد اما با این حال، در سه ماهه نخست سال 2020 بعد از توییچ، بیشترین میزان استریم را حتی بالاتر از مجموع عملکرد یوتیوب و فیسبوک گیمینگ به خود اختصاص دهد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا