متا

ادعای مدیر پیشین فیسبوک: تجزیه شرکت‌ها‌ی بزرگ فناوری طی 10 سال آینده

چامات پالیهاپیتیا، از سرمایه‌گذاران دنیای فناوری و کسی که سابقه چهار سال فعالیت به عنوان نایب رئیس شرکت فیسبوک را در کارنامه دارد، معتقد است که شرکت‌ها‌ی بزرگ دنیای فناوری طی 10 سال آینده به بخش‌ها‌ی کوچک‌تر تجزیه خواهند شد.

او که در سال 2011 یعنی یک سال قبل از ورود فیسبوک به بازار بورس و عرضه عمومی‌سهام این شرکت، از تیم زاکربرگ جدا شد، پیشتر نیز اظهاراتی را در خصوص تاثیرات مخرب شبکه‌ها‌ی اجتماعی بر جامعه مطرح کرده بود. با این حال وی، منکر مزایای شبکه‌ها‌ی اجتماعی نیست و می‌گوید که این پلتفرم‌ها‌ی اجتماعی بودند که باعث آگاهی مردم آمریکا و جهان از مرگ جورج فلوید شدند. سپس این آگاهی منجر به بروز اعتراضات گسترده‌ای علیه نژادپرستی در این کشورها شد.

مدیر پیشین فیسبوک معتقد است که این کارکردها هرگز باعث نمی‌شود که بخواهیم قانونگذاری در حوزه شبکه‌ها‌ی اجتماعی را نادیده بگیریم. پالیهاپیتیا عنوان می‌کند که شرکت‌ها‌ی بزرگ فناوری در آینده تجزیه خواهند شد و دولت‌ها‌ نیز در این زمینه وارد عمل خواهند شد.

او در ادامه افزود تا زمانی که شرکت‌ها‌ی فیسبوک، آمازون، گوگل و اپل همچنان قدرتمند و بزرگ باقی بمانند و به بخش‌ها‌ی کوچک‌تر تقسیم نشوند، مسائل مربوط به شکایت‌ها‌ و صدور احکام پرداخت جریمه‌ها‌ی سنگین برای آن‌ها‌ ادامه خواهد داشت.

به اعتقاد وی، این شرکت‌ها‌ در آینده نزدیک یعنی حدود 10 سال آتی به چنین سرنوشتی دچار خواهند شد. پالیهاپیتیا می‌گوید با گذشت زمان مشاهده خواهیم کرد که شرکت‌ها‌ی بزرگ فناوری قادر به پیروی از دستورات و مقررات نهادهای قانونگذار نخواهند بود و این امر به تجزیه و کوچک‌تر شدن آن‌ها‌ ختم خواهد شد.

وی گفت در حال حاضر، تنها شرکتی که هنوز درگیر قوانین آنتی تراست نشده، مایکروسافت است اما این ماجرا دوام چندانی نخواهد داشت و ردموندی‌ها‌ نیز همانند دیگر همتایان خود با این مسائل درگیر خواهند شد.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

‫1,813 دیدگاه ها

  1. 프라그마틱의 슬롯 게임은 정말 뛰어나죠! 여기서 더 많은 게임 정보를 찾을 수 있어 기뻐요.
    pragmatic-game.net

    프라그마틱의 게임을 플레이하면 항상 긴장감 넘치고 즐거운 시간을 보낼 수 있어 좋아요. 여기서 더 많은 이야기를 들려주세요!

    https://doggggqwe.weebly.com/
    https://www.12315oq.cn/
    https://www.ashspurr.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا