ایلان ماسکخودرو الکتریکی

تولید نسخه جدید تسلا «مدل اس» با قدرت پیمایش 650 کیلومتر

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که نسخه جدید تسلا مدل اس لانگ رینج پلاس (Model S Long Range Plus) این شرکت توانسته طبق استاندارد EPA، با یک بار شارژ مسافتی حدود 467 کیلومتر (402 مایل) را بپیماید.

خودروی الکتریکی تسلا مدل اس برای اولین بار در سال 2012 و با قدرت پیمایش حدودی 420 کیلومتر معرفی شد و با گذشت زمان، تغییراتی در آن اعمال شد و این شرکت توانست این عدد را ارتقا دهد. اما در نسخه جدید تسلا مدل اس لانگ رینج پلاس، تسلا برای اولین بار توانسته قدرت پیشمایش را به 647 کیلومتر برساند.

به گفته مدیرعامل تسلا، این دستاورد جدید در هیچ یک از خودروهای الکتریکی موجود مشاهده نمی‌شود و برتری محسوسی را برای مدل اس لانگ رینج پلاس نسبت به دیگر مدل‌های رقیب همانند خودروی شاسی بلند Rivian R1S و پیکاپ R1T به ارمغان می‌آورد.

این دو خودرو نیز قرار بود با قدرت پیمایش 400 مایلی عرضه شوند، اما هنوز نتوانسته‌اند مجوز EPA را کسب کنند.  مدل اس لانگ رینج پلاس با قیمت 74 هزار و 990 دلار به فروش می‌رود اما هنوز مشخص نیست که با اضافه شدن این امکان یعنی قدرت پیمایش 400 مایلی، چه میزان به این قیمت اضافه خواهد شد.

قیمت خودروی Rivian R1S که جزو رقبای تسلا مدل اس لانگ رینج پلاس به شمار می‌رود، حدود 70 هزار دلار عنوان شده است. ناگفته نماند که این خودرو به یک باتری 185 کیلووات ساعتی مجهز شده که تقریبا دو برابر باتری 100 کیلووات ساعتی به کاررفته در تسلا مدل اس لانگ رینج پلاس است.

حال سوال اینجاست که چگونه شرکت تسلا توانسته با این باتری، به ظرفیت پیمایش 467 کیلومتر (400 مایل) دست یابد. تسلا اما می‌گوید که توانسته از تجارت خود در ساخت خودروهای مدل 3 و مدل Y در این زمینه بهره بگیرد. برای مثال، وزن خودرو با توجه به استفاده از طراحی ماژولار صندلی کاهش یافته است.

طراحی جدید تایرها و سیستم تعبیه آن‌ها نیز باعث شده تا 2 درصد به قدرت پیمایش خودرو اضافه شود. از طرفی دیگر، تغییراتی نیز در جعبه دنده خودرو و سایر قطعات آن اعمال شده که افزایش توان پیمایش را به دنبال خواهد داشت.

تسلا به عنوان اولین شرکت توانست خودرویی با قدرت پیمایش 467 کیلومتر (400 مایل)  تولید کند و حال باید دید که واکنش رقبای تسلا همانند Rivian در این رابطه چه خواهد بود.

تولید اولین خودروی جهان با قدرت پیشمایش حدودی 650 کیلومتر توسط تسلا

منبع
Motortrend

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا