خودروخودرو الکتریکی

پایان همکاری مرسدس بنز و BMW در زمینه توسعه فناوری خودروهای خودران

بعد از گذشت تقریبا یک سال، شرکت‌های مرسدس بنز و BMW از پایان همکاری خود در زمینه توسعه فناوری اتومبیل‌های خودران خبر دادند.

این دو شرکت خودروساز از این تصمیم خود به عنوان اقدامی ‌دوطرفه و کاملا دوستانه یاد و اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک، باری دیگر با یکدیگر همکاری داشته باشند. در اتخاذ این تصمیم، عوامل مختلفی دخیل بودند که در بیانیه مشترک این دو شرکت آمده است که طراحی و توسعه پلتفرم اتومبیل‌های خودران، کاری بسیار هزینه‌بر و پیچیده‌تر از آن چیزی بود که تصورش را می‌کردند.

همچنین مرسدس بنز و BMW، شرکت‌های جاه‌طلبی بودند و همین مساله می‌توانست بر همکاری‌های میان این دو تاثیرگذار باشد. زمانی که این این دو خودروساز در ماه جولای سال گذشته، از آغاز همکاری خود خبر دادند، اعلام کردند که هدف آن‌ها تولید و فروش اتومبیل‌های خودران مجهز به پلتفرم سطح 4 (Level 4 ) تا سال 2024 میلادی است. خودروهایی که بتوانند به صورت خودران، در آزادراه‌ها حرکت کنند و فرآیند پارک کردن را نیز بدون دخالت انسان انجام دهند.

برخی از مدیران صنعت خودروسازی همانند جیم هکت، مدیرعامل فورد در این رابطه گفت که برخی از شرکت‌ها در زمینه دستیابی به این فناوری و تولید چنین خودروهایی، بیش از حد خوشبین هستند. در سال 2019 نیز شرکت اوبر اعلام کرد که تا مشاهده خودروهای مجهز به فناوری خودران در خیابان‌ها، راه زیادی باقی مانده است.

طبق نظرسنجی که اخیرا در آمریکا صورت گرفته، بسیاری از رانندگان در این کشور نسبت به ایده تولید خودروهای مجهز به فناوری خودران خوشبین و علاقه‌مند نیستند. اگرچه این دو شرکت در زمینه توسعه فناوری خودران با یکدیگر همکاری دارند، اما مرسدس بنز و BMW در سایر زمینه با یکدیگر همکاری دارند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا