اپل

آی مک جدید مجهز به فیس آیدی عرضه می‌شود

بعد از عرضه مدل‌های جدید مک بوک ایر و پرو در اوایل سال جاری میلادی، اکنون نوبت به نسخه‌های جدید آی مک و همچنین مک بوک‌های مجهز به پردازنده‌های ARM رسیده تا خود را برای ورود به بازار آماده کنند.

طبق آخرین گزارش‌ها، اولین لپتاپ‌های مجهز به پردازنده‌های ARM در خلال رویداد WWDC 2020 اپل که قرار است به صورت آنلاین برگزار شود، معرفی خواهند شد. گفته می‌شود که آی مک‌های جدید تغییراتی را در طراحی خود خواهند دید که این تغییرات با الهام از طراحی آیپد پرو و کیبورد جادویی اعمال خواهد شد.

حال طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، می‌توان گفت که نسل جدید آی مک‌های اپل به عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به مک او اس با قابلیت پشتیبانی از فیس آیدی عرضه خواهند شد. سیستم تشخیص چهره سه بعدی اپل برای اولین بار در سال 2017 معرفی و در دل گوشی آیفون 10 بکار رفت.

فیس آیدی جایگزین تاچ آی دی شد و تمامی‌آیفون‌های بعد از آن (به استثنای آیفون SE جدید) به این سیستم تایید هویت مجهز شدند. طولی نکشید که مهندسان اپل، فیس آیدی را به آیپد پرو اضافه کردند. دستگاهی بزرگ‌تر نسبت به گوشی‌های آیفون که قطعات فیس آیدی را در حاشیه بالایی نمایشگر خود جای داده بود.

حال به نظر می‌رسد که دیگر وقت آن رسیده تا فیس آیدی را در دستگاه‌های مک این شرکت ببینیم. قابلیتی که می‌تواند در لپتاپ‌ها و سیستم‌های رومیزی، عملکرد بهتری را نسبت به سایر روش‌ها برای کاربران به ارمغان آورد.

با فیس آیدی، کاربران می‌توانند برای ورود به اپلیکیشن‌ها یا استفاده از سرویس‌های مختلف، به جای اثر انگشت یا رمز عبور، با استفاده از اسکن چهره خود لاگین شوند. روشی که می‌تواند راحتی و سرعت بیشتری را نیز برای کاربران به دنبال داشته باشد.

در حال حاضر، لپتاپ‌های مجهز به ویندوز 10 از سیستم تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از شرکت‌ها برای ارتقای امنیت دستگاه‌های خود، به استفاده از این سیستم روی آورده‌اند. در همین رابطه، اخیرا یکی از کاربران توییتر موفق به کشف کدی شده که نشان می‌دهد فیس آیدی به زودی به سیستم‌های مک اپل اضافه خواهد شد.

 آی مک جدید مجهز به فیس آیدی عرضه می‌شود

 آی مک جدید مجهز به فیس آیدی عرضه می‌شود

این کاربر همچنین تصاویری را منتشر و ادعا کرده که طراحی آی مک 2020 را می‌توان در این تصاویر مشاهده کرد. همانطور که مشاهده می‌کنید، بخش زیادی از قسمت جلویی دستگاه را صفحه نمایش دربرگرفته و نمایی شبیه به آیپد پرو جدید را به آن بخشیده است. همچنین، لبه‌های کناری گرد آن نیز شبیه به آنچه در آیپد پرو مشاهده شده، طراحی شده است.

حاشیه قسمت بالایی دستگاه به اندازه‌ای است که می‌تواند تمامی‌قطعات و سخت‌افزار مورد نیاز برای تعبیه سیستم فیس آیدی را در خود جای دهد

 

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا