تکنولوژیویروس کرونا

رویداد کامپیوتکس 2020 امسال برگزار نمی‌شود

مسئولان برگزاری کامپیوتکس 2020 از تصمیم خود برای لغو برگزاری این رویداد در سال جاری میلادی خبر دادند.

شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ها از ابتلا به این ویروس، بساری از رویدادهای دنیای فناوری و گیمینگ را لغو یا به زمان دیگری موکول کرده است.

در همین رابطه، چندی پیش در خبرها آمده بود که برگزاری مراسم کامپیوتکس 2020  امسال که قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود، به ماه سپتامبر منتقل شده، اما ساعاتی پیش مسئولان برگزاری این رویداد رسما اعلام کردند که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و مهیا نبودن شرایط برگزاری، کامپیوتکس 2020 امسال برگزار نخواهد شد.

بر این اساس، کامپیوتکس بعدی، یکم تا پنجم ماه ژوئن سال 2021 از علاقه‌مندان میزبانی خواهد کرد. طبق این گزارش، همه‌گیری کرونا و محدودیت‌هایی که در سفرها اعمال شده، مانع از آن می‌شود تا بسیاری از شرکت‌کنندگان به تایپه، پایتخت کشور تایوان یعنی محل برگزاری این رویداد سفر کنند.

کشور تایوان نیز همانند دیگر کشورهای جهان، درگیر ویروس کرونا بوده و در طی هفته‌های اخیر، مبتلایان به این ویروس را قرنطینه کرده است. این کشور جزو اولین‌هایی بود که محدودیت‌هایی مسافرتی را برای شهروندان خود اعمال کرد.

این اقدامات سبب شده تا تایوان، یکی از کشورهایی با کمترین تعداد مبتلایان و مرگ و میر را داشته باشد به طوری که تاکنون تنها 500 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2019، بالغ بر 43 هزار نفر بازدیدکننده از 171 کشور دنیا حضور داشتند. البته کامپیوتکس 2020، تنها رویداد دنیای فناوری نیست که امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود؛ رویدادهایی همچون کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه، نمایشگاه E3 در ماه مارس و کنفرانس توسعه‌دهندگان شرکت گوگل نیز لغو شدند. از سویی دیگر، برخی شرکت‌ها همانند فیسبوک تصمیم گرفتند تا رویدادهای خود را به صورت مجازی برگزار کنند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا