تکنولوژی

ثبت نام برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

اسپیس ایکس اخیرا اطلاعات جدیدی را در خصوص پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک خود ارائه داد.

شواهد نشان می‌دهد که این شرکت فاصله زیادی تا دستیابی به هدف خود مبنی بر ارائه خدمات پهن‌باند ماهواره ای از فضا ندارد و احتمالا این پروژه تا پایان سال جاری میلادی محقق خواهد شد. با ورود به وب‌سایت استارلینک، کاربران با صفحه‌ای مواجه می‌شوند که می‌بایست آدرس ایمیل و کد پستی خود را وارد کنند تا آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در محل زندگی آن‌ها، برایشان ارسال شود.

با ارسال این درخواست، کاربران می‌توانند از اینترنت آزمایشی استارلینک بهره‌مند گردند. در خصوص این پروژه نیز باید گفت که استارلینک، طرح بلندپروازانه‌ای از اسپیس ایکس به شمار می‌رود که می‌تواند با کمک 12 هزار ماهواره کوچک، اینترنت پرسرعت را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهد.

اسپیس ایکس علاوه بر آنکه می‌بایست این تعداد ماهواره را در مدار زمین قرار می‌دهد، باید مجموعه‌ای گسترده از ایستگاه‌های زمینی و پایانه‌هایی را برای فراهم کردن دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره‌ای خود ایجاد کند.

گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس در سال 20118 در این باره گفت که راه‌اندازی پروژه استارلینک، چیزی حدود 10 میلیارد دلار و حتی بیشتر برای این شرکت هزینه خواهد داشت.

افرادی که اطلاعات درخواستی در وب‌سایت استارلینک را وارد کنند، یک ایمیل تایید را دریافت خواهند کرد که در آن آمده است «این سرویس به منظور ارائه اینترنت پرسرعت پهن باند به مناطقی که دسترسی کاربران آن‌ها به اینترنت میسر نیست یا هزینه‌بر است. در این ایمیل آمده که تست آزمایشی خصوصی این سرویس، از اواخر تابستان امسال آغاز خواهد شد.

اسپیس ایکس پیشتر به کمیسیون ارتباطات  فدرال (FCC) گفته بود اینترنت ماهواره ای استارلینک، ارائه خدمات تجاری خود را تا پایان سال جاری میلادی در شمال آمریکا و جنوب کانادا آغاز خواهد کرد و به سرعت و در سال 2021، به پوشش جهانی خود خواهد رسید.

از سویی دیگر، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرد که سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک به حدی است که می‌تواند به رقیبی برای سرویس‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی زمینی تبدیل شود. وی همچنین گفت که میزان تاخیر این سرویس، کمتر از 20 میلی ثانیه است و می‌تواند عملکرد خوبی را در اجرای بازی‌های ویدیویی به ارمغان آورد.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

‫33 دیدگاه ها

    1. رایگان نیست دوست عزیز
      شما باید پایه ی استارلینک که هزینش حدودا بین 200 – 300 دلار اعلام شده خریداری کنید.
      البته این گیرنده ها توسط خود پروژه استارلینک ساخته شده و نیازی به کانفیگ نداره و فقط کافیه به برق بزنید و به سمت آسمان قرارش بدید. شروع به دریافت اینترنت خواهد کرد.
      امکان ایجاد پارازیت بر روی امواجش هم نیست.
      مشکلی که ما داریم این هست که طبق قوانین جمهوری اسلامی ارتباط ماهواره ای قانونی نیست.
      باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

    2. اولا رایگان نیست چون باید سخت افزارش رو از خودشون بخری
      دوما این شرکت با جمع آوری بیگ دیتا درآمد زیادی در می آورد مثل گوگل
      سوما این نهاد می تواند برای سی آی ای جاسوسی کند چون همه اطلاعات از پایگاه های آن می گذرد
      چهارما یک سناریو دیگر هم وجود دارد که ابتدا برای رقیب کشی رایگان سرویس بدهد و وقت هم معتاد به آن شدند درخواست پول کند

  1. پروژه اینترنت جهانی اسپایس ایکس در سه مدل اجرا میشود. نوع اول: اینترنت dataبرای اندروید و ios که بنا بر گفته افراد صلاحیت دار در شرکت spacex تا چندین گیگ بصورت رایگان برای هر فردی که در کره زمین دارای دستگاه android و ios هست میباشد، عددی بین500Gتا999Gگیگ سالیانه رایگان برای هر دستگاه.
    نوع دوم: اینترنت مودم( که طبیعتا باید مودم مخصوص خریداری شود)
    نوع سوم : اینترنت با sendوrecive از dishو lnb ویژه این کار که بیشتر برای موسسات بزرگی استفاده خواهد شد که بودجه ای برای خرید این اینترنت بصورتvipخواهند داشت.

  2. باید بگم اگر شما به سایت استارلینک برید متوجه می شوید که این پروژه به دلیل قبول نکردن دولت برای مردم ایران نیست و شما در بخش کشور متاسفانه نام ایران رو نخواهید دید.

    1. چی میگی بردار قراره علاوه بر پوشش کل زمین در مریخ هم باشه
      بعد تو ایران نباشه ؟ :))

      لازم به ذکر که اگه به وبسایتش برید ایران هم هست
      در گزینه ی اول ایمیلتون رو وارد کنید و گزینه ی دوم محلتون رو

      بنوسید تهران فیلان میاره اون پایین انتخواب کنید

  3. پروژه اينترنت ماهواره اي پروژه بسيار عظيمي هست و واقعا يك پيشرفت به جلوي اين كره خاكي ميباشد مخصوصا اثري كهاين اينترنت روي تلفن هاي هاي همراه و نرم افزارها و دوربين هاي مدار بسته وكلا عصر ارتباطات ميگذارد واين حركت گامي به جلو محسوب ميشود

    1. پروژه اینترنت ماهوارهای استارلینک پیشرفتهایی داشته وامیدوارم برای ایرانیان هم دستاوردی داشته باشد چون وضع اینترنت در این کشور بسیار فلاکت باراست مثل دیروز که اینترنت قطع بود حال برای وصل شدن به ماهواره استارلینک چه کاری باید انجام دهیم

  4. در مورد ماهواره اینترنت ایده بسیار عالی بوده،ومن از ابتدای بحث در این مورد در سالها پیش در مورد آن وتلویزیون ماهواره ای مطالب پیشرفتهای صورت گرفته را دنبال میکنم،امیدوارم هر چه سریعتر تحقق یابد تا تمام انسانها در همه جای کره خاکی از آن بهره مند وبشریت به دهکده واقعی جهانی نزدیکتر شوند،من هم خواهان اینترنت آزمایشی شرکت اسپیس ایکس هستم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا