استارتاپویروس کرونا

جذب سرمایه 100 میلیون دلاری استارتاپ سوییسی برای تولید ماسک‌های شفاف

یک استارتاپ سوییسی به نام HMCARE موفق شده یک میلیون فرانک سوئیس، معادل 105 میلیون دلار، سرمایه جمع‌آوری کند و محصول جدید خود را که یک ماسک جراحی شفاف است را برای عرضه به بازار پزشکی آماده کند.

انگیزه موسسان این استارت‌آپ برای ساخت این ماسک، از کارمندان حوزه پزشکی در بیمارستان‌های کودکان گرفته شده که در دوران شیوع بیماری ابولا، به دلیل پوشیدن ماسک‌های معمول، از برقراری ارتباط درست اجتماعی با بیماران خردسال خود محروم می‌شدند. همچنین خانواده و اقوام افراد بیمار نیز مجبور به پوشیدن ماسک و پوشاندن دو سوم صورت خود بودند که همین مسئله در روحیه بیمار تاثیر زیادی می‌گذارد.

در آن زمان نیز ماسک‌هایی شفاف تولید شد که صرفا ماسک‌هایی معمولی بودند که پنجره‌ای پلاستیکی روی آنها باز می‌شد و البته تنفس از طریق آن ممکن نبود و به همین دلیل همیشه بخار گرفته بودند.

این ماسک از چه ماده‌ای ساخته شده است؟

تیم استارتآپ HMCARE ، همراه با مشارکت ارگان‌های دولتی موفق شده‌اند نوعی ماده جدید برای این منظور تولید کند. با استفاده از الیاف شفافی که از زیست توده ساخته شده(زیست توده (به انگلیسی Biomass یا بیومس یک منبع تجدیدپذیر انرژی است که از مواد زیستی به دست می‌آید)، تیم تحقیقاتی این شرکت موفق شده نوعی ماده جدید قابل انعطاف و قابل تنفس تولید کند که تقریبا شفاف است. ظاهر این ماده شباهت به شیشه مات دارد و نام محصول جدید ساخته شده با این ماده، ماسک  HelloMask است.

متخصصان شرکت، ماده جدیدی که توسط این استارتاپ توسعه یافته را به صورت یک ماده چند لایه پارچه مانند درآورده‌اند و در حال حاض تنها مسئله، چالش تولید انبود این ماده است.

این روزها بازار ماسک‌ها بسیار داغ است و ایده ماسک‌های شفاف نیز توانست توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

استارت‌آپ HMCARE  موفق شد به راحتی تنها در یک دوره اعلام جذب سرمایه، سرمایه میلیونی جمع آوری کند.  محصول خلاقانه این شرکت احتمالا از اوایل سال 2021 آماده عرضه به بازار، البته صرفا بازار کالاهای پزشکی، خواهد بود. امکان عرضه این محصول برای دسترسی عموم فعلا نامعلوم است.

منبع: تک کرانچ

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا