تکنولوژی

ورود بازیگر بزرگ تجارت الکترونیکی چین به بازار سهام هنگ کنگ

۱۳۳ میلیون سهم به ارزرش ۴ میلیارد دلار عرضه شد

شرکت JD.com که دومین بازیگر بزرگ تجارت الکترونیکی  چین است حالا سهامی به ارزش ۴ میلیارد دلار  را  به بازار سهام هنگ کنگ عرضه کرده است.

حضور این شرکت در بازار سهام هنگ کنگ نشانه نگرانی شرکتهای تکنولوزی چینی از مقررات‌گذاری‌ها و سیاست‌های آمریکایی‌هاست به همین دلیل بازار سهام هنگ کنگ جای امن‌تری برای دور ماندن از مشکلاتی است که ممکن است در آینده گریبان شرکتهای چینی را بگیرد.

این شرکت از سال ۲۰۱۴ وارد بازار سهام نیویورک شده است. شرکت جی دی ۱۳۳ میلیون سهم با قیمت هر هرکدام ۲۳۶ دلار هنگ کنگ ( معادل ۳۰.۵۵ دلار آمریکا ) عرضه کرده است.

ارزش شرکت JD.com هم اکنون 86.13 میلیارد دلار است و حالا گفته این ۴ میلیارد دلار به دست آمده ناشی از عرضه سهام در بازار سهام هنگ کنگ را صرف توسعه زنجیره تامین و بهبود کارآیی عملیات اختصاص می‌دهد.

JD.com بعد از علی بابا دومین بازیگر بزرگ تجارت الکترونیکی چین به شمار می‌رود و سومین بازیگر هم پیندودو Pinduoduo است.

حضور این شرکت در بازار سهام هنگ کنگ در زمانی انجام می‌گیرد که مشکلات بین دو کشور چین وآمریکا تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد شرکتهای چینی گذاشته است. همچنین دو کشور روی قانون جدیدی که اخیرا در هنگ کنگ به تصویب رسیده هم اختلاف نظر زیادی دارند.

شرکتهای چینی حاضر در بورس نیویورک هم اکنون زیر فشار زیادی قرار دارند و شاید همین یک دلیل اصلی برای عرضه سهام جدید JD.com در بورس هنگ کنگ باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا