بیل گیتسمایکروسافتویروس کرونا

واکنش بیل گیتس به شایعات علیه وی در پی شیوع کرونا: «خیلی عجیب است»

در میان شایعات و تئوری‌ها‌ی توطئه‌ شکل‌گرفته علیه شخصیت‌ها‌ی گوناگون پس از شیوع کرونا، بیل گیتس با اختلاف در صدر این فهرست قرار دارد و بیشترین شایعات به وی نسبت داده شده است.

برخی‌ها‌ به اشتباه بنیانگذار مایکروسافت را در شیوع ویروس کرونا سرزنش و برخی نیز او را به سوءاستفاده از شرایطی که در پی همه‌گیری بوجود آمده، متهم می‌کنند. این موارد اغلب در پلتفرم‌ها‌ی مختلف از قبیل یوتیوب، فیسبوک و دیگر بخش‌ها‌ی اینترنت به چشم می‌خورند، اما حقیقت آن است که هیچکدام از این داستان‌سرایی‌ها‌ درست نیستند.

اما اخیرا بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، به این حرف و حدیث‌ها‌ و طرح تئوری‌ها‌ی توطئه‌ علیه خود واکنش نشان داد. این شایعات به اقدام اخیر گیتس در اختصاص صدها میلیون دلار توسط گیتس برای ساخت و تولید واکسن کرونا مربوط می‌شدند.

وی در این رابطه گفت که انتشار اطلاعات نادرست و غلط (در این زمینه)، بسیار عجیب است. بیل گیتس چندی پیش، حدود 750 میلیون دلار را به شرکت داروسازی AstraZeneca اختصاص داد تا بتواند 300 میلیون دوز از واکسن ساخته‌شده بر اساس تحقیقات دانشگاه آکسفورد را تولید کند.

سال‌ها‌ست که بیل گیتس از طریق بینیاد بیل اند ملیندا گیتس با همکاری نهادهایی همچون یونیسف، بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت (گروه موسوم به اتحاد Gavi) در زمینه توزیع واکسن در جهان فعالیت می‌کند. اخیرا بنیاد گیتس اعلام کرد که 1.6 میلیارد دلار را در این زمینه صرف خواهد کرد.

بیل گیتس در سخنان خود عنوان کرد: شنیدن این چیزها بسیار عجیب است به نحوی که دوست دارید تا به آن به عنوان یک طنز بنگرید. اما واقعیت این است که این موضوع هرگز طنز و شوخی نیست. من هرگز درگیر کارهایی که به میکروچیپ‌ها‌ مرتبط باشند، نبوده‌ام. به نظرم، نمی‌توان به سادگی از کنار این مسائل رد شد چرا که آن قدر احمقانه و عجیب هستند که براحتی نمی‌توان آن‌ها‌ را بی‌ارزش کرد.

تئوری‌ها‌ی توطئه مطرح شده علیه بیل گیتس، حول محور ویروس کرونا می‌چرخد به نحوی که اغلب این اطلاعات نادرست، به سوءاستفاده از واکسن کرونا مربوط می‌شود و برخی نیز منشا ظهور این ویروس را آزمایشگاه‌ها‌ی تحقیقاتی این شرکت‌ها‌ می‌دانند.

با این حال، گیتس اظهار امیدواری که کرد که این اطلاعات غلط و طرح تئوری‌ها‌ی توطئه، نمی‌تواند مردم را از انتخاب و تزریق واکسن کرونا برای رهایی از شر این ویروس منصرف کند.

منبع
Fastcompany

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا