آمازونایلان ماسک

حذف کتاب «الکس برنسون» از آمازون واکنش ایلان ماسک را به دنبال داشت

تصمیم شرکت آمازون مبنی بر حذف کتاب الکترونیکی الکس برنسون، خبرنگار سابق نیویورک تایمز در خصوص ویروس کرونا، واکنش ایلان ماسک را به دنبال داشت.

اگرچه ایلان ماسک و جف بزوس دارای نقاط اشتراک و اهداف مشترک در زمینه اکتشافات فضایی هستند، اما این دلیل نمی‌شود که این دو چشم‌هایشان را به روی اقدامات و اشتباهات یکدیگر ببندند. در همین رابطه، ماسک با انتشار توییتی از سیاست‌های آمازون در حذف کتاب برنسون شدیدا انتقاد کرد.

البته طولی نکشید که  نظر آمازون، در حذف این کتاب تغییر کرد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. به گفته آمازون، این کتاب در پی بروز یک اشتباه حذف شده است. برنسون در این کتاب، اطلاعاتی را در خصوص ویروس کرونا از دیدگاه محافظه‌کارانه ارائه می‌شود به طوری که مطالب مطرح شده‌، با نظرات ایلان ماسک و انتقادهای وی از تاثیر مخرب سیاست‌های دولت بر اقتصاد امریکا و به طور خاص، عملکرد تسلا همخوانی دارد.

این کتاب 22 صفحه‌ای، تنها بخشی از یک مجموعه اطلاعات بوده و تمرکز آن روی آمار و ارقام تلفات و همچنین ارائه الگوهایی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس معطوف شده است. در این کتاب، به مسائلی اشاره می‌شود که هنوز توسط محققان و پژوهشگران این عرصه تایید نشده است.

ایلان ماسک در توییت‌های خود این اقدام آمازون را غیرعاقلانه توصیف کرد و افزود انحصارطلبی اشتباه است و اکنون زمان آن رسیده تا آمازون تجزیه شود. جف بزوس اما طبق عادت، سکوت اختیار کرد و هیچ واکنشی را در قبال سخنان ماسک نشان نداد.

از آنجایی که آمازون تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را به منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست پیرامون ویروس کرونا در پلتفرم‌های خود اتخاذ کرده، کتاب مربوط به الکس برنسون نیز به همین دلیل نشانه‌گذاری و حذف شد.

 

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا