اپل

تعطیلی فروشگاه‌های اپل در آمریکا به دلیل اعتراضات گسترده در این کشور

به دنبال تشدید اعتراض‌ها در پی کشته شدن یک شهروند سیاهپوست آمریکایی، اپل به طور موقت و به منظور حفظ جان کارمندان و مشتریان، اکثر فروشگاه‌های خود در این کشور را تعطیل کرد.

مرگ دلخراش جورج فلوید توسط افسر پلیس آمریکایی، موجی از اعتراض‌ها گسترده را در شهرهای مختلف آمریکا در پی داشته و دامنه این اعتراض‌ها روز به روز در حال بیشتر شدن است. از آنجایی که در طی این روزها و در جریان این اعتراض‌ها، به چند فروشگاه اپل در برخی شهرها خسارت وارد شد، این شرکت تصمیم به تعطیلی برخی از فروشگاه‌های خود گرفت.

طبق اعلام اپل، این تعطیلی تا روز یکشبه هفته آینده (18 خرداد) ادامه خواهد داشت. در متن بیانیه اپل در این خصوص آمده است: به منظور حفظ سلامت و امنیت همکاران خود، تصمیم گرفتیم تا برخی از فروشگاه‌های خود را تا روز یکشنبه تعطیل کنیم.

تنها چند روز از بازگشایی 140 فروشگاه از مجموع 271 فروشگاه اپل که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده بودند، می‌گذرد که باری دیگر این شرکت مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی‌شد. گفتنی است علی‌رغم آنکه یکی از فروشگاه‌های اپل در مینیاپلیس، دوباره مورد هجوم معترضان و غارت قرار گرفت، اما باز هم اپل در حال تعمیر و تجهیز آن است تا بتواند بزودی فعالیت خود را آغاز کند.

در جریان اعتراض‌ها در مناطق مختلف از قبیل پورتلند، فیلادلفیا، روکلین، سالت لیک سیتی، لس آنجلس، چارلستون، واشنگتن، اسکاتسدیل و سن فرانسیسکو بسیاری از فروشگاه‌ها آسیب دیدند و اجناس داخل فروشگاه‌ها نیز به سرقت رفت. با این حال، محصولات اپل که از فروشگاه این شرکت سرقت شدند، به راحتی قابل آنلاک کردن و استفاده نیستند و می‌توان آن‌ها را ردیابی کرد.

 

 

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا