اپلایران

توصیه‌های اشتباه به کاربران برای حل مشکل اپل آیدی

اپل از سه روز قبل محدودیت‌های جدیدی را برای ایجاد یک اکانت جدید اپل آی دی به اجرا گذاشته که به دلیل تحریم کاربران ایرانی و نبود امکان اضافه شدن شماره تلفن عملا راه ایجاد اپل آی دی را بسیار دشوار کرده است.

موضوع به اجرای سیاست پسورد دو مرحله‌ای روی اکانت‌های اپل آی دی مربوط می‌شود و از آنجا که امکان اضافه کردن شماره تلفن ایران – به دلیل تحریم کاربران ایرانی – وجود ندارد عملا کاربران ایرانی قادر به ایجاد این لایه امنیتی روی حساب های اپل خود یا همان اپل آیدی نبوده‌اند.

ماجرا اما از چند روز پیش شکل جدی‌تری به خود گرفت وقتی امکان ایجاد اپل آی دی بدون شماره تلفن عملا امکان پذیر نبوده است و چون اپل شماره تلفن ایران را قبول نمیکند عملا کسی نمیتواند از ایران اپل آیدی ایجاد کند.

این موضوع هنوز در مورد اپل آیدی‌های قدیمی صادق نیست یعنی کسانی که از قبل حساب اپل داشته‌اند همچنان می‌توانند بدون شماره تلفن هم از حساب خود استفاده کنند اما نکته آنجاست که طی یکی دو روز اخیر توصیه‌های اشتباهی در شبکه‌های مجازی به کاربران اپل انجام می‌شود.

توصیه اشتباهی برای کاربران که به خصوص توسط برخی فروشندگان در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است. خاموش کردن ویژگی Find my iPhone قادر به پنهان کردن لوکیشن کاربر نیست
توصیه اشتباهی برای کاربران که به خصوص توسط برخی فروشندگان در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است. خاموش کردن ویژگی Find my iPhone قادر به پنهان کردن لوکیشن کاربر نیست

یکی از توصیه‌های اشتباه که هم اکنون به خصوص در میان فروشندگان بازارهای موبایل در حال دست به دست شدن است توصیه به خاموش کردن ویژگی Find my iPhone است. این ویژگی برای پیدا کردن آیفون یا دستگاه اپل است که از طریق آن میتوان لوکیشن یک دستگاه را روی نقشه دید. توصیه کنندگان یا شاید بهتر بگوییم گمراه کنندگان با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کنند چنین مشکلی برای کاربران و حساب‌های فعلی هم ایجاد شود از کاربران خواسته‌آند که Find my iPhone را خاموش کنند.

این در حالی است که حتی اگر تصور بر این است که با این اقدام، اپل از لوکیشن کاربر مطلع نشود باید توصیه به خاموش کردن سرویس لوکیشن می‌شد که باز هم بعید است اپل متوجه لوکیشن کاربر نشود ( با نگاهی به سابقه لوکیشن یا دسترسی‌های سیستمی خود دستگاه به ماژول GPS ).

به نظر می‌رسد فعلا باید منتظر ماند و دید آیا اپل قصد دارد محدودیت‌های مربوط به پسورد دو مرحله‌ای را به اکانت‌های اپل آیدی قدیمی هم امتداد دهد یا خیر. هر چه هست باز هم نشان دهنده تاثیر تحریم‌های تکنولوژی بر زندگی و کار شهروندان ایرانی است که اتفاقا با هزینه هنگفت و بدون خدمات محصولات شرکتی چون اپل را خریداری و استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا