خودروخودرو الکتریکی

پیکاپ الکتریکی بالینگر B2 معرفی شد

شرکت بالینگر (Bollinger) که اخیرا به بازار خودروهای الکتریکی ورود کرده، از جدیدترین پیکاپ الکتریکی خود به نام بالینگر  B2پرده برداشت.

این محصول اگرچه از لحاظ ظاهری و دسته‌بندی، در کنار وانت الکتریکی تسلا سایبرتراک جای می‌گیرد، اما تفاوت‌های بسیاری با محصول این شرکت آمریکایی دارد و به مشخصات فنی قابل‌توجهی مجهز شده است. بالینگر B2 از موتور الکتریکی دوگانه بهره می‌برد که در کنار هم می‌توانند نیروی معادل 614 اسب بخار و گشتاوری 932 نیوتن‌متر را به ارمغان آورند.

این مقدار نیرو به بالینگر B2 این امکان را می‌دهد تا بتواند باری به وزن 3400 کیلوگرم را یدک بکشد و یا بار 2268 کیلوگرمی‌را حمل کند.

بالینگر  B2به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند سرعت خود را ظرف 4.5 ثانیه، از صفر به صد کیلومتر بر ساعتد برساند. حداکثر سرعت این پیکاپ الکتریکی نیز برابر با 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. چیدمان موتورهای بالینگر  B2 به نحوی است که یک موتور الکتریکی روی محور جلو ودیگری روی محور عقب سوار شده است.

بالینگر  B2 از قابلیت‌های آفرود نیز بهره می‌برد. باتری بکار رفته در دل این پیکاپ، قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافتی حدود 320 کیلومتر را تامین کند. خوشبختانه باتری این خودرو از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند در صورت استفاده از شارژر سریع، مدت زمان شارژ را به 75 دقیقه کاهش دهد. این در حالی است که در حالت استفاده از شارژر معمولی، پر شدن شارژ این باتری، حدود 10 ساعت زمان می‌برد.

منبع
Manofmany

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا