اپل

انتشار جیلبریک جدید که می تواند تمامی گوشی های آیفون را آنلاک کند

گروهی از هکرها اخیرا ابزار جیلبریک کردن سیستم عامل اپل را منتشر کرده‌اند که ‌با کمک آن می توان تما‌می ‌گوشی‌های آیفون حتی آن‌هایی را که نسخه جدید آی او اس 13.5 نیز مجهز‌اند، آنلاک کرد.

هکرها از طریق شناسایی یک آسیب‌پذیری اعلام‌نشده در آی او اس توانستند برخی از محدودیت‌هایی را که اپل برای ممانعت از دسترسی و ورود افراد خرابکار به نرم‌افزار خود در نظر گرفته، از میان بردارند. جیلبریک کنندگان اعلام کردند که از طریق حذف این محدودیت‌ها، توانستند سطح دسترسی بیشتری را به سیستم عامل اپل داشته باشند.

این جیلبریک که توسط تیم هکر unc0ver منتشر شده، تما‌می‌آیفون‌های مجهز به آی او اس 11 و نسخه‌های بعد از آن را دربر‌می‌گیرد. حتی آی او اس 13.5 نیز که اخیرا عرضه شده، شامل این مساله ‌می‌شود.

هنوز جزییات مربوط به این آسیب‌پذیری اعلام نشده، اما قطعا در آینده رفع خواهد شد. همانطور که هکرها در زمینه کشف آسیب‌پذیری تلاش ‌می‌کنند، مهندسان اپل نیز در رفع این مشکلات ‌می‌کوشند و با عرضه آپدیت‌هایی برای بستن این جیلبریک اقدام ‌می‌کنند.

این خبر در حالی مطرح شده که اخیرا حواشی زیادی پیرامن امنیت سیستم عامل اپل بوجود آمده است. هفته گذشته، وب‌سایت Zerodium که در زمینه خرید آسیب‌پذیری‌های امنیتی فعالیت دارد، اعلام کرد که به دلیل زیاد بودن تعداد آسیب‌پذیری‌ها در محصولات اپل، دیگر تمایلی به خرید آن‌ها ندارد.

در همین رابطه اخیرا وب‌سایت Motherboard نیز اعلام کرد که هکرها توانستند به مدلی از گوشی آیفون 11 که به نسخه جدید و البته معرفی نشده آی او اس 14 مجهز شده بود، دسترسی پیدا کرده و بسیاری از ویژگی‌های این پلتفرم را فاش کنند.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا