تکنولوژیویروس کرونا

بزوس و زاکربرگ در دوماه اخیر ۶۰میلیارد دلار پولدارتر شدند

در همین زمان ۳۵ میلیون آمریکایی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند

حدود شش ماهی از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و بسیاری از مردم بیکار شده‌اند و صنایع زیادی از بین رفته است اما این ماجرا حداقل دو برنده بزرگ داشته است: جف بزوس و مارک زاکربرگ.

دو بنیانگذار آمازون وفیس‌بوک به همراه استیو بالمر ( مدیرعامل سابق مایکروسافت)‌برندگان پاندمی کرونا بوده‌اند. هرچند آنها قبل از کرونا هم میلیاردر بوده‌اند اما در این دوران آن‌ها بیش از هر میلیاردر دیگری بر اندوخته‌های خود افزوده‌اند.

بر اساس تحلیل‌های Joint که از روی میزان مالیات پرداخت شده استخراج شده است جف بزوس در طی دو ماه از ۱۸ مارس تا ۱۹ می بالغ بر ۳۴.۵ میلیارد دلار بر ثروتش افزوده شده و در همین زمان زاکربرگ هم ۲۵.۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شده است. استیو بالمر هم ۱۲.۸ میلیارد دلار پولدارتر شده است.

در واقع این سه نفر به تنهایی ۷۲.۶ میلیارد دلار تنها در دو ماه اندوخته‌اند.

Made with Flourish
جف بزوس هم اکنون با ۱۴۷.۵ میلیارد دلار همچنان ثروتمندترین فرد جهان است. بیل گیتس در جایگاه دوم قرار دارد با ۱۰۶ میلیارد دلار ثروت.
مجموع کل ثروت میلیاردرهای آمریکایی به ۴۳۴ میلیارد دلار می‌رسد که طی دو ماه گذشته ۱۵ درصد رشد کرده است درست در زمانی که ۳۸ میلیون آمریکایی ببرای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.
ایلان ماسک هم از جمله میلیاردهایی بوده که در این دوماهه بر ثروت‌شان افزوده شده است. ثروت بنیانگذار تسلا تنها در دوماه ۴۸میلیارد دلار افزایش یافت و به ۳۶.۴ میلیارد دلار رسید. دلیل اصلی افزایش ثروت او رشد سهام شرکت تسلا بوده است.
این مطلب را درباره ایلان ماسک از دست ندهید: دوراهی تسلا، وابستگی به ایلان ماسک یا استقلال
اوراکل نیز جز موفق‌های دوران کرونا بوده است این شرکت بهترین درآمد در طی دوسال اخیر را در ماه مارس نشان داده است و بر ثروت لری الیسون بنیانگذارش ۷ میلیارد دلار افزوده است.
رشد ثروت جف بزوس و مارک زاکربرگ در دوران کرونا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا