اپل

قابلیت ردیابی بیماران مبتلا به کرونا به آی او اس و آیپد او اس 13.5 اضافه شد

اپل ساعاتی پیش، عرضه بروزرسانی جدید آی او اس 13.5 و آیپد او اس 13.5 را برای دستگاه‌های خود از قبیل آیفون، آیپد و آیپاد آغاز کرد.

در این بروزرسانی همچون تغییراتی نیز بری بهبود عملکرد اپل تی‌وی و هوم پاد ایجاد شده است. اما در کنار همه این‌ها، برخی قابلیت‌های مرتبط با سلامتی افراد به این نسخه اضافه شده که نمونه بارز آن، سیستم ردیابی مبتلایان به کروناست که با همکاری دو شرکت گوگل و اپل برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جهان توسعه داده شده است.

استفاده از این ویژگی پر حرف و حدیث که تحت عنوان Exposure Notification API شناخته می‌شود، کاملا اختیاری است. همچنین، دارندگان آیفون و آیپد که از فیس آیدی برای دسترسی به برخی خدمات و محتوای این دستگاه استفاده می‌کنند، می‌توانند به روشی جدید و ساده‌تر قفل دستگاه خود را در هنگامی‌که از ماسک استفاده می‌کنند، باز کنند.

طبق اطلاعات این بروزرسانی، دارندگان تمامی‌دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این آپدیت‌های جدید، می‌توانند تغییراتی را در تنظیمات تماس گروهی فیس تایم خود ایجاد کنند تا در زمان صحبت یکی از کاربران، تغییری در اندازه کاشی‌های ویدیویی ایجاد نشود.

همچنین کاربران آمریکایی گوشی‌های آیفون می‌توانند انتخاب کنند تا اطلاعات مربوط به سلامتی آنها که در دستگاه ذخیره شده، در زمان تماس به اورژانس، به صورت خودکار برای این مرکز ارسال شود. علاوه بر این، در آی او اس 13.5 و آیپد او اس 13.5، چند باگ موجود نیز برطرف شده است.

از این جمله این موارد می‌توان به برطرف شدن اختلال در عملکرد قابلیت Share Sheet و مشکل نمایش صفحه سیاه در حین پخش زنده ویدیو از یک وب‌سایت اشاره کرد. همچنین، برخی تغییرات نیز در جهت ارتقای امنیتی آیپد او اس در این پلتفرم اعمال شده است.

گفتنی است اپل پلتفرم‌های تی‌وی او اس و نرم‌افزار هوم پاد را نیز به نسخه 13.4.5 بروزرسانی و آپدیت آیپد او اس 12.4.7 را نیز برای دستگاه‌هایی که از آی او اس 13 پشتیبانی نمی‌کنند، عرضه کرده است. این شرکت همچنین چند روز قبل، آپدیتی را برای سیستم عامل ساعت‌های هوشمند اپل واچ ارائه داد که تحت عنوان واچ او اس 6.2.5 شناخته می‌شود.

قابلیت ردیابی بیماران مبتلا به کرونا به آی او اس و آیپد او اس 13.5 اضافه شد

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا