اپل

انتشار اطلاعاتی در خصوص بازگشایی تدریجی فروشگاه‌های اپل در سراسر جهان

یکی از مدیران ارشد شرکت اپل با انتشار بیانیه‌ای، جزئیاتی را در خصوص رویکرد اپل در بازگشایی امن و بی‌خطر 510 فروشگاه این شرکت اعلام کرده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، اپل تمامی ‌فروشگاه‌های خود در کشور چین را به منظور پیشگیری از سرایت این ویروس به کارکنان و همچنین جلوگیری از گسترش آن، به حالت تعطیل درآورد. اُبراین در این بیانیه، بر تاکید اهمیت دادن اپل به مسائل مراقبتی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، عنوان کرد که این شرکت جزو اولین‌هایی بود که نسبت به توقف فعالیت فروشگاه‌های خود اقدام کرد.

با آرام شدن تدریجی شرایط و کم شدن تعداد مبتلایان به این ویروس، اپل در ماه آوریل نسبت به بازگشایی برخی از فروشگاه‌های خود در خارج از چین اقدام و از کره جنوبی آغاز کرد. تمامی‌این فروشگاه‌ها، با رعایت کامل اقدامات حفاظتی و پیگشیرانه، فعالیت خود را شروع کردند.

در آمریکا نیز تنها یک فروشگاه در ایلات آیداهو در تاریخ 11 ماه مه بازگشایی شد. همچنین، تا روز 17 مه نیز 99 فروشگاه اپل در سراسر جهان فعالیت خود را اغاز کردند. قرار است طی روزهای آتی، 28 فروشگاه جدید درآمریکا، 12 فروشگاه در کانادا و 10 فروشگاه در ایتالیا شروع بکار کنند.

در بیانیه اپل در این خصوص آمده است: ما در طی هفته آینده، به تدریج و با احتیاط کامل، فروشگاه‌های خود در آمریکا را بازگشایی کرده و فعالیت 25 فروشگاه جدید را در هفت ایالت آغاز می‌کنیم. اگرچه به این موضوع واقفیم که مشتریان ما در انتظار بازگشایی فروشگاه‌ها در نزدیکی محل زندگی خود هستند، اما ما تنها در صورتی که شرایط مهیا و امن باشد، نسبت به این کار اقدام خواهیم کرد. ما دلتنگ مشتریان خود هستیم و امیدواریم بزودی آن‌ها را ملاقات کنیم.

تمامی‌فروشگاه‌های باز ما، خدمات Apple Pickup را ارائه می‌دهند و مشتریان می‌توانند بعد از خرید آنلاین محصول، زمانی را برای تحویل آن در این فروشگاه‌ها انتخاب کنند. همچنین، بخش Genius Bar که به ارائه خدمات پشتیبانی فنی می‌پردازد، در این فروشگاه‌ها فعال خواهد بود و استفاده از خدمات آن‌ها، نیازمند رزرو از قبل است.

افرادی که به فروشگاه‌های ما مراجعه می‌کنند، اقداماتی را از قبیل فاصله اجتماعی که فضایی برای رعایت فاصله به منظور ارتباط با کارکنان فروشگاه به آن‌ها اختصاص یافته، مشاهده خواهند کرد. در ورودی فروشگاه‌ها نیز دمای بدن مشتریان مورد سنجش قرار می‌گیرد و تمامی‌افراد از قبیل کارکنان و مشتریان می‌بایست با ماسک در فروشگاه حاضر شوند. افرادی که ماسک به همراه نداشته باشند، ما یک ماسک در اختیارشان قرار خواهیم داد. طبق سیاست‌های جدید، سعی می‌شود تا افراد کمتری در یک مقطع زمانی، در فروشگاه‌های حضور یابند و از این رو، ممکن است ورود مشتریان به فروشگاه با تاخیر چند دقیقه‌ای همراه شود. ما نمی‌توانیم دستور بازگشایی تمامی‌فروشگاه‌های خود را بدون توجه به شرایط و حساسیت‌هایی که در خصوص ابتلا به این ویروس وجود دارد، صادر کنیم.

اپل اعلام کرده که در تمامی‌فروشگاه‌هایی که اخیرا باز شده‌اند، یک نیروی خدماتی هر یک ساعت، تمامی‌قسمت‌های فروشگاه را تمیز می‌کند. همچنین، تمامی‌محصولات برای دریافت خدمات فنی، می‌بایست قبل از تحویل به کارشناس برای تعمیر و پس از آن به مشتری، ضدعفونی شوند.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا