تکنولوژی

بنیان‌گذار تیک‌تاک به پروژه گیتس در حوزه درمان کرونا پیوست

ژانگ ییمینگ، بنیان‌گذار میلیاردر برنامه اشتراک ویدئو «تیک‌تاک»، به تازگی ۱۰میلیون دلار را به یک «شتاب‌دهنده» حوزه درمان شناسی ویروس کرونا اختصاص داده است. این شتاب دهنده به‌دنبال کمک به پروژه‌ای است که توسط بیل‌ و ملیندا گیتس راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از فوربز، دیگر اهداکنندگان شامل برنامه ابتکار چان زاکربرگ، بنیاد مایکل و سوزان دل و مدونا، خواننده سرشناس هالیوود است.

سخنگوی ژانگ ییمینگ گفت: «ژانگ تنها چند بار و از دور بیل گیتس را دیده  و چندان او را نمی‌شناسد، اما برای مواضع و تلاش‌های بیل و ملیندا در بشردوستی احترام زیادی قائل است.»

او افزود:« ژانگ آنها را برای تمامی کارآفرینان الهام‌بخش می‌بیند.»

این شتاب‌دهنده در ماه مارس به‌عنوان یک صندوق به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار کار خود را آغاز کرد که در ابتدا توسط بنیاد گیتس، ولکام تراست و مسترکارت حمایت شد. در اوایل ماه آوریل، مارک زاکربرگ و پریسیلا چان، همسر او هدیه‌ای ۲۵ میلیون دلاری را به این صندوق اعطا کردند.  در ادامه دولت بریتانیا و مدونا به جمع دیگر اهداکنندگان پیوستند.

ماموریت و هدف‌گذاری این شتاب‌دهنده هماهنگ‌‌سازی تحقیقات، از میان برداشتن موانع ساخت دارو و تقویت تعداد و مقیاس درمان‌ها برای کرونا با دسترسی به یک صندوق منعطف و در دسترس خواهد بود. این شتاب‌دهنده هم‌اکنون نیز در حال همکاری با سازمان بهداشت جهانی، محققان، دولت‌ها، بخش‌خصوصی و مراجع ناظر جهانی است تا روند دستیابی به درمان کرونا تسریع شود.

ترور ماندل، رئیس بخش بهداشت جهانی بنیاد گیتس گفت: «سازمان‌های خیریه، دولتی و خصوصی و افراد دیگری نظیر ژانگ ییمینگ، کمک‌های چشمگیری را به ما اعطا کرده‌اند؛ افرادی که ارزش همکاری را در ساخت یک داروی موثر برای درمان کووید-۱۹ درک می‌کنند تا بتوان موج شیوع این بیماری را مهار کرد.»

او ادامه داد: «تا زمانی که بتوانیم واکسن موثری را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اختیار داشته باشیم، قرنطینه و درمان بهترین گزینه‌های موجود هستند.»

فوربز ثروت خالص ییمینگ را حدود ۲/ ۱۶ میلیارد دلار تخمین می‌‌زند. بایت‌دنس که در سال ۲۰۱۲ بنیان نهاده شد و مقر آن در پکن است برای آخرین بار در سال ۲۰۱۸ اقدام به جذب سرمایه کرد و اکنون کل این شرکت که یک‌چهارم آن متعلق به ییمینگ است، حدود ۷۵میلیون دلار ارزش دارد.

برنامه اشتراک ویدئو تیک‌تاک نیز که در سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد و اکنون دارای ۶۵۲ میلیون کاربر در سراسر جهان است، در سال ۲۰۱۷ پا به عرصه بازار جهانی گذاشت. این نخستین کمک مالی قابل‌توجه این میلیاردر چینی به یک بنیاد خیریه محسوب می‌شود.

منبع
دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا