اپل

توجه ویژه اپل به حوزه رایانش ابری چه فوایدی برای کاربران دارد؟

تلاش‌های اپل برای استخدام نیروهای خبره و باسابقه در حوزه رایانش ابری نشان می‌دهد که این شرکت عزم خود را برای حضوری قدرتمند به این عرصه جزم کرده است.

طبق گزارشی که در وب‌سایت Protocol منتشر شده، این شرکت سعی دارد تا نیروهای حاذقی را از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه رایانش ابری همانند خدمات وب آمازون (AWS)، داکرز (Dockers) و غیره به استخدام خود در آورد و به عنوان رقیبی جدید برای آمازون، گوگل و مایکروسافت وارد این بازار پر سودومنفعت شود.

با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که در صورت تحقق این امر و حضور پرقدرت اپل به عرصه رایانش ابری، در ابتدا یارای رقابت با این سه شرکت بزرگ را نخواهد داشت. اگرچه گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل، به دنبال ارائه نوآوری جدیدی نیست و سعی دارد تا فناوری‌های موجود را ارتقا دهد، اما علی‌رغم همه این‌ها، سرمایه‌گذاری اپل در حوزه رایانش ابری می‌تواند تاثیرات زیادی برای نحوه استفاده کاربران از محصولات و سرویس‌های این شرکت داشته باشد.

عملکرد سریع‌تر آیکلاد

در حال حاضر، اپل برای آیکلاد از خدمات AWS شرکت آمازون و دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کند. اما با تمرکز بیشتر در این حوزه، این شرکت می‌تواند خود را از قید و بند این شرکت‌ها برهاند و میزبانی پلتفرم‌های آیکلاد خود را به دست مهندسان داخلی خود بسپارد.

این کار منجر به اجرای یکواخت و همچنین سریع‌تر آیکلاد خواهد شد و به طبع، کاربران با مشکلات کمتری در همگام‌سازی میان دستگاه‌ها یا دانلود عکس‌های قدیمی‌خواهند داشت.

ارتقای قابلیت‌های اپل تی وی پلاس

رایانش ابری می‌توان نقش تعیین‌کننده‌ای را در ارتقای کیفیت خدمات سرویس پخش زنده تلویزیونی اپل تی وی پلاس داشته باشد. اپل می‌تواند با بهره‌گیری از دانش افراد جدیدی که استخدام می‌کند، اپل تی وی پلاس را به رقیبی جدی برای نتفلیکس، هولو و آمازون پرایم تبدیل کند.

پخش موسیقی در اپل موزیک با کیفیت اولترا اچ‌دی

فرآیندهای ذخیره‌سازی، پخش زنده و پادکست‌ها در اپل موزیک،  تا حد زیادی به رایانش ابری وابسته‌اند. درواقع، رایانش ابری می‌تواند تاثیر بسزایی بر ارتقای عملکرد پخش زنده اپل موزیک داشته باشد و کیفیت موسیقی در حال پخش را به طور محسوسی افزایش دهد. شاید با تمرکز بیشتر در زمینه رایانش ابری، شاهد عرضه موتور پیشنهادی قوی‌تر، پشتیبانی بهتر از پادکست‌ها و قابلیت‌های اجتماعی بیشتری در این پلتفرم باشیم.

مدیریت بهتر اطلاعات اپلیکیشن‌ها در آی او اس

توسعه‌دهندگان و طراحان اپلیکیشن‌ها، از خدمات گوگل، آمازون و Azure برای دریافت خدمات پشتیبانی  اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند. اما اپل می‌تواند با سرمایه‌گذاری در حوزه رایانش ابری، توسعه‌دهندگان را به استفاده از خدمات این شرکت ترغیب کند. همچنین اپل می‌تواند خدماتی را به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های خود ارائه دهد که توسط سایر شرکت‌ها ارائه نمی‌شود.

نتیجه چنین اقداماتی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌های متنبی بر کلاد جدیدی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. همچنین، این قابلیت‌های به نحوی خواهند بود که انتخاب و استفاده را بر عهده کاربر خواهد گذاشت و تنها در صورت نیاز، از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

ارتقای عملکرد نقشه اپل مپ

اپل مپ یکی دیگر از سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری اس که می‌توان ارتقای عملکرد آن را انتظار داشت. از طریق توسعه رایانش ابری، سرعت عملکرد این نقشه و مسیریابی‌ها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. اپل همچنین قادر خواهد بود از این طریق، قابلیت‌های بیشتری را به این نقشه اضافه کند.

افزایش سرعت واکنش سیری

سالهاست که اپل در حال ارتقای عملکرد و سرعت دستیار صوتی سیری خود است، اما هنوز هم نقاط ضعفی در این سرویس وجود دارد که می‌بایست رفع شوند. با رایانش ابری، شاهد عرضه سیری ارتقایافته‌ای خواهیم بود که می‌تواند ارتباطی بهتر و سریع‌تر را با اپل مپ، اپل موزیک و دیگر سرویس‌های مبتنی بر این فناوری برقرار کند و امنیت پلتفرم خود را ارتقا دهد.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا