مایکروسافت

مایکروسافت به هکر سیستم عامل لینوکس اختصاصی خود 100 هزار دلار جایزه ‌می‌دهد

مایکروسافت اخیرا از اختصاص جایزه 100 هزار دلاری به فردی خبر داد که بتواند لینوکس سفارشی این شرکت را هک کند.

این شرکت قصد دارد تا به همگان ثابت کند که سیستم عالم Azure Sphere از امنیت بالایی برخوردار است و ‌می‌تواند میزبان امنی برای دستگاه‌های مجهز به فناوری اینترنت اشیا از قبیل وبکم‌ها و یا درهای پارکینگ منازل باشد.

از این رو، به هکرها پیشنهاد داد که تما‌می‌تلاش خود را برای نفوذ به این سیستم عامل سفارشی بکار ببندند و در صورت موفقیت، جایزه 100 هزار دلاری این شرکت را تصاحب کنند. فناوری Azure Sphere در کنفرانس بیلد سال گذشته رسما معرفی شد.

سیلوی لیو، از مدیران ارشد مایکروسافت در این خصوص گفت: ما در حال ارائه منابع و محتوای بیشتری هستیم تا بتوانیم محققان امنیتی خود را با ابزارهای مورد نیاز برای تحقیق در خصوص آسیب‌پذیری‌های تاثیرگذار در فضای کلاد مجهز کنیم.

ثبت نام در این طرح نفوذ و کشف باگ در Azure Sphere برای محققان امنیتی تا 15 ماه مه ادامه دارد و افراد تاییدشده ‌می‌توانند با کمک ابزارهایی که در اختیارشان قرار داده ‌می‌شود تا 31 آگوست به دنبال باگ در این سیستم عامل بگردند.

طرح‌هایی از این دست، توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ در جهان به منظور جلب توجه هکرها برای کشف مشکلات نرم‌افزاری اجرا ‌می‌شود. برای مثال، شرکت گوگل جایزه 150 هزار دلار را برای نفوذ به کروم بوک از طریق وب‌سایت اختصاص داده و اپل نیز که یکی از پیشگامان این عرصه محسوب ‌می‌شود، در مجموع حدود یک میلیون دلار را برای کشف نقص‌های امنیتی در محصولات خود کنار گذاشته است.

منبع
سی‌نت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا