اپلپوشیدنی هوشمندسامسونگ

پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا در سه ماهه نخست ۲۰۲۰

طبق آخرین گزارش‌ها، اپل واچ در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ۵۵.۵ درصد از میزان فروش ساعت‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داد.

اگرچه شیوه ویروس کرونا تاثیر سوئی را در بازار محصولات هوشمند و اسمارت واچ‌ها برجای گذاشته و پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد، اما فروش محصولات اپل در این مدت رشد داشته و اپل واچ نیز همچنان در این بازار یکه‌تازی می‌کند و بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

گزارش مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics حاکی از آن است که میزان عرضه این ساعت هوشمند با رشدی ۲۰.۲ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل همراه بوده است. فروش اپل واپ در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ برابر با ۱۱.۴ میلیون دستگاه در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ به ۱۳.۷ میلیون دستگاه در فصل جاری رسیده است.

استیون والتزر، از تحلیلگران ارشد بازار در این خصوص می‌گوید: فروش اسمارت‌واچ‌ها از طریق فروشگاه‌های آنلاین قابل توجه بوده چراکه این روزها بسیاری از کاربران از گوشی‌های هوشمند برای ردیابی وضعیت سلامتی و تندرستی خود در ایام همه‌گیری کرونا استفاده می‌کنند.

با این اعداد و ارقام، سهم اپل واچ در بازار ساعت‌های هوشمند از ۵۴ به ۵۵ درصد رسیده است. نیل ماوستون می‌گوید که در حال حاضر، اپل واچ نیمی‌از بازار این محصول را قبضه کرده و در این زمینه حرف اول را می‌زند.

اگرچه اپل، جزییات مربوط به میزان فروش ساعت‌های هوشمند خود را اعلام نکرده اما پیشتر و در جریان گزارش مالی اخیر خود گفت که توانست در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰، چیزی حدود ۶.۳ میلیارد دلار را از بخش فروش محصولات پوشیدنی و تجهیزات جانبی بدست آورد که از رشدی ۲۲.۵ درصدی حکایت دارد.

شرکت رقیب یعنی سامسونگ نیز در سه ماهه نخست ۲۰۲۰، بالغ بر ۱.۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند را عرضه کرد که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل، رشدی ۱۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد. در این بین، شرکت گارمنی نیز با فروش ۱.۱ میلیون ساعت هوشمند، رشد فروش ۳۷.۵ درصدی را در این بازار تجربه کرد. این شرکت در رده سوم پرفروش‌ترین تولیدکنندگان اسمارت واچ قرار گرفت و اکنون ۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا