تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

هشدار توییتر به کاربران قبل از ارسال پست های توهین‌ آمیز

توییتر اخیرا اعلام که در حال کار روی قابلیتی جدیدی برای کاربران iOS پلتفرم خود است. ویژگی جدیدی که بر اساس آن، اگر در توییت کاربر از کلمه و یا عبارت‌های توهین آمیز استفاده شود، توییتر پیا‌می‌را به کاربر ارسال و امکان ویرایش آن قبل از ارسال را برای وی فراهم ‌می‌کند.

به نظر ‌می‌رسد که این قابلیت آزمایشی بیش از آنکه روی نظارت و کنترل بیشتر کاربران روی پست‌هایشان متمرکز باشد، به منظور حفظ امنیت آن‌ها طراحی شده است. در واقع، این قابلیت بسیار شبیه به ویژگی است که اینستاگرام در ماه پایانی سال گذشته برای کاربران خود عرضه کرد.

چندی وقتیست که گسترش استفاده از توییت‌های حاوی کلمات نامناسبت و توهین آمیز در میان کاربران توییتر گسترش یافته و این شرکت نیز در واکنش به فشارها و انتقادهای وارده، سیاست‌هایی همچون علامت‌گذاری توییت‌های نامناسب و همچنین استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مقابله با این رویه در نظر گرفته است.

سانیتا سالیگرام، از مدیران ارشد توییتر در گفت‌وگویی عنوان کرد: هدف ما این است تا کاربران را وادار کنیم قبل از ارسال پست‌هایشان، در مورد انتخاب کلمات ک‌می‌تامل کرده و در انتخاب کلمات، تجدیدنظر کنند. چراکه ممکن است در آن لحظه، در شرایطی باشند که با انتشار یک پست و یا استفاده از کلمات نامناسب، بعدا پشیمان شده و تاسف بخورند.

به عبارتی دیگر، سوءتفاهم‌ها در خصوص موضوعات و ارزش‌های مشترک میان کاربران توییتر، یکی از عوامل اصلی بحث و جدل در این پلتفرم بوده و شاید بتوان از این طریق، تا حد زیادی از این برخوردها جلوگیری کرد. از طرفی دیگر، قابلیت مذکور به کاربران نشان خواهد داد که تا چه اندازه توییتر، نسبت به استفاده از الفاظ و عبارت‌هایی که در جهت تحقیر و یا توهین به انسان‌ها بکار ‌می‌روند، حساس است.

از آنجایی که در این شیوه، خود کاربر روی پست‌های خود نظارت خواهد کرد، حجم قابل توجهی از کار توییتر برای پیدا کردن توییت‌های حاوی کلمات و عبارات نامناسب کاهش خواهد شد. طبق آخرین گزارش‌ها، توییتر بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال گذشته، توییتر بیش از 584 هزار حساب کاربری را به علت انتشار مطالب توهین آمیز از پلتفرم خود حذف کرد.

قرار است مراحل تست این ویژگی طی چند هفته انجام و به اتمام برسد و بعد از آن در این پلتفرم تعبیه شود. گفته ‌می‌شود که قابلیت مذکور، صرفا برای توییت‌هایی به زبان انگلیسی فعال خواهد بود.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا