شبکه‌های اجتماعی

اخبار و اطلاعات جعلی در توییتر با رنگ نارنجی مشخص می‌شوند

اخیرا تصویری از صفحه توییتر به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال تست و ارزیابی قابلیت جدیدی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا توییت‌های حاوی مطالب جعلی و دروغ و یا اطلاعات نادرست منتشرشده از سوی سیاستمداران و یا دیگر چهره‌های مطرح را با لیبل‌های نارنجی و یا قرمز مشخص کنند.

بر اساس گزارشی که توسط NBC منتشر شده، توئیت‌های حاوی اخبار و اطلاعات جعلی به رنگ‌های نارنجی و یا قرمز درخواهند آمد و اطلاعات درست توسط چک‌کنندگان حقیقت(Fact-checkers)، روزنامه‌نگاران و دیگر کاربران منتشر خواهد شد. توییتر در تلاش است تا بتواند این طرح را در پنجم ماه مارس رونمایی و به پلتفرم خود اضافه کند.

در حال حاضر، این پروژه در مراحل آغازین توسعه خود قرار دارد اما سخنگویی توییتر در این رابطه گفت اطلاعات نادرست، یک مساله بسیار مهم و حیاتی است و سیستم برچسب‌گذاری یکی از روش‌هایی است که برای مقابله با آن و با توجه به بازخوردهای کاربران در نظر گرفته است. توییتر روش‌هایی مختلفی را در این زمینه در دست آزمایش و بررسی دارد.

در این تصویر توییتی از کوین مک‌کارتی از سیاستمداران آمریکایی را مشاهده می‌کنید که اطلاعات نادرست موجود در چند توییت و البته توییت متعلق به برنی سندرز را که آمار نادرستی را در خصوص فروش اسلحه ارائه کرده، اصلاح می‌کند.

در اوایل ماه جاری میلادی، توییتر اعلام کرد که در تاریخ پنجم مارس از سیاست جدید «رسانه‌های دستکاری‌شده‌» خود رونمایی خواهد کرد. این سیاست، ممنوعیتی را بر انتشار تصاویر، ویدیوها و محتویات جعلی در این پلتفرم که با هدف فریب منتشر می‌شوند، اعمال می‌کند. توییتر گفت مطالبی که به شیوه‌ای فریبکارانه ویرایش شوند و معنی آن‌ها تغییر کند، به عنوان توییت‌های جعلی معرفی خواهند شد.

این شرکت همچنین ابزارهای دیگر را نیز پیش روی کاربران خود قرار داده تا بتوانند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص و تمییز دهند. این اقدامات توییتر مورد توجه بسیاری از افراد و همچنین نهادها قرار گرفته و می‌تواند به افزایش محبوبیت و اعتبار این پلتفرم منجر شود.

اخبار و اطلاعات جعلی در توییتر با رنگ نارنجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا