فضا

سفینه گردشگری فضایی SpaceshipTwo از پایگاه جدید خود به پرواز درآمد

به نظر چیزی تا تحقق رویای شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) یعنی گردشگری فضایی باقی نمانده است. این شرکت به تازگی و برای اولین بار سفینه فضایی SpaceshipTwo را از پایگاه Spaceport America به پرواز درآورده است.

اگرچه این پرواز صرفا آزمایشی بوده و در ارتقاع 50 هزار پایی انجام شده است اما در طی آن، سفینه فضایی SpaceshipTwo توانست به هدف مدنظر شرکت سازنده دست یابد و آشنایی نسبی را در خصوص پایگاه فضایی نیو مکزیکو برای خلبانان به ارمغان آورد.

همچنین در این پرواز آزمایشی، شرکت ویرجین گلکتیک توانست عملکرد این سفینه فضایی را در مانورهای مشابه با آزمایش‌های قبلی مقایسه کند. این شرکت برای حفظ سلامت خدمه این سفینه فضایی در زمان شیوع کرونا، اقداماتی از قبیل حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار داده است.

البته این تنها آزمایش SpaceshipTwo  نیست و قرار است  در آینده نزدیک، چند پرواز آزمایشی دیگر نیز انجام شود. حال و با توجه به دستاوردهای اخیر، ویرجین گلکتیک فاصله زیادی تا دستیابی به خواسته خود یعنی گردشگری فضایی و ارسال مسافران به فضا ندارد.

در حال حاضر، اوضاع مالی این شرکت تعریف چندانی ندارد و تحت فشار زیادی قرار دارد تا بتواند این پروژه  را هرچه زودتر به سرانجام برساند. در واقع، تنها از این طریق است که ویرجین گلکتیک می‌تواند با راه‌اندازی سفرهای فضایی و دریافت هزینه‌های این سفر از متقاضیان، اوضاع خود را سامان بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا