علمیفضا

ناسا نام بالگرد مریخی خود را اعلام کرد

چندی پیش سازمان فضایی ناسا از پرواز بالگردی مجهز به تجهیزات فوق پیشرفته بر فراز کره مریخ خبر داد و اعلام کرد این پرنده شگفت‌انگیز در سال جاری میلادی به همراه کاوشگر Perseverance به این سیاره سرخ فرستاده خواهد شد.

اما قبل از پرواز، می‌بایست نامی‌برای آن انتخاب می‌شود که ساعاتی پیش ناسا، نام این بالگرد مریخی را Ingenuity اعلام کرد. این نام که توسط یک دانش آموز دبیرستانی به نام وانیزا راپانی از ایالت آلاباما آمریکا پیشنهاد شد، از میان 28 هزار نام پیشنهادی دیگر که برای ناسا ارسال شد، انتخاب گردید.
بالگرد مریخی Ingenuity کاملا خودران بوده و انرژی آن نیز از طریق نور خورشید تامین می‌شود. وزن این بالگرد برابر با 1.8 کیلومتر عنوان شده و طول بدنه آن نیز به 1.2 متر می‌رسد. طبق گفته ناسا، این بالگرد در ماه ژوئیه یا آگوست امسال به مریخ فرستاده خواهد شد. در این بالگرد از دو روتور استفاده شده که از چرخش 24 هزار دور در دقیقه‌ای برخوردار است.

روی این بالگرد دو دوربین تعبیه شده که قادر است حدود یک روز، تصاویری را از این سیاره سرخ ثبت کند. محققان ناسا قصد دارند تا از طریق بالگرد مریخی Ingenuity، امکان پرواز انسان بر فراز این سیاره را بررسی کنند.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا